۳۷۸ میلیارد تومان پروژه راهداری در خراسان رضوی در حال اجراست

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۷۷ پروژه با مجموع سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این اداره کل در حال اجراست.

ابراهیم نصری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۱ قرارداد مربوط به لکه گیری و روکش آسفالت در راه‌های اصلی و شریانی استان، ۱۲ قرارداد لکه‌گیری در راه‌های فرعی و چهار قرارداد در راه‌های روستایی و ۱۲ پروژه بهسازی و احداث تقاطع و اصلاح مسیر با سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: قراردادهای جاری حوزه نگهداری راهها نیز در حال حاضر ۲۶ فقره است که مربوط به ایمن سازی راهها از قبیل نصب نیو جرسی، اصلاح نقاط پرتصادف، نصب و نگهداری سیستم روشنایی، اجرای خط کشی، نصب علائم و تابلوهای اطلاعاتی و گاردریل می باشد که ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به حوزه نگهداری ابنیه فنی راهها نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲ قرارداد با عنوان تعمیرات اساسی پلها و احداث پل باکسی در مجموع با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا می باشد.

وی افزود: لکه گیری و روکش آسفالت جاده مشهد - باغچه - نیشابور و لکه گیری و روکش آسفالت جاده نیشابور - سبزوار و کمربندی سبزوار از جمله طرح های مهم روکش آسفالت است.

نصری ادامه داد: لکه گیری و روکش آسفالت جاده های بردسکن - سبزوار، روکش آسفالت حفاظتی جاده باغچه - تربت‌حیدریه - گناباد، بهسازی، تعریض و آسفالت ورودی شهر تربت‌حیدریه و لکه گیری و روکش آسفالت جاده مشهد - فریمان - تربت جام - تایباد از دیگر طرح های مهم روکش آسفالت استان است.

وی گفت: نصب حفاظ نیوجرسی آزادراه مشهد - باغچه، ایمن سازی ۲۰ نقطه پرتصادف جاده های استان و اجرای سیستم روشنایی مسیر پلیس راه نیشابور نیز از مهم ترین طرح ها در حوزه ایمنی راه های خراسان رضوی می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: نبود قیر طی ۴۰ روز گذشته و همچنین عدم تخصیص اعتبارات در زمان تعیین شده از چالشهای اصلی پیش روی اجرای طرح های راهداری در این استان است.

وی ادامه داد: مقرر شده است از شنبه آینده صدور حواله قیر در سراسر کشور از سرگرفته شود که خبر خوبی برای طرح های حوزه راهداری است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha