۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84537477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر مراکز عرضه مواد خامی در سنندج تشدید شد

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84537477
نظارت بر مراکز عرضه مواد خامی در سنندج تشدید شد

سنندج - ایرنا - تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد خامی، پلمب یک واحد مرغ‌فروشی و جریمه یک واحد قصابی کشتار غیرمجاز در سنندج، عناوین چند خبر از دامپزشکی کردستان است.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز توزیع، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دام و طیور سنندج هشت اکیپ از این مراکز بازرسی کردند.

ناصر مخدوم گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه، توزیع و نگهداری فرآورده خام دام و طیور، رستوران ها و اماکن تهیه و عرضه غذای آماده در راستای حمایت از حقوق شهروندان در تهیه فرآورده های خام دام و طیور سالم و بهداشتی بر اساس موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با با شدت و بصورت جدی در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح ۲۴۳ مرکز عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی مورد بازرسی قرار گرفت و مقدار ۴۶۰ کیلو گرم انواع فرآورده غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد و برای ۱۲ مرکز هم صورتجلسه ضبط فرآورده،  تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان از مردم استان خواست در صورت مشاهده تخلفات احتمالی مراکز عرضه، این موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها و یا تماس با سامانه پیغام گیرشبانه روزی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

کشتار غیر مجاز موجب جریمه یک قصاب در سنندج شد

معاون توسعه مدیریت دامپزشکی کردستان از محکومیت فردی خبرداد که در حومه سنندج اقدام به عرضه گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز کرده بود.

مصطفی رهبر اظهار داشت: در جریان بازرسی کارشناسان بهداشت عمومی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دام و طیور در سنندج و حومه به منظور تامین سلامت فرآورده های خام دامی مورد مصرف شهروندان، در بازدید از یک قصابی در حومه شهرستان لاشه یک راس دام سبک با منشا کشتار غیرمجاز کشف شد.

وی افزود: بازرسان بلافاصله پس از هماهنگی و ضبط لاشه گوشت مربوطه، فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند که پس از بررسی و مطالعه پرونده و مستندات توسط مقام قضایی، متصدی قصابی به پرداخت هشت میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

 یک واحد مرغ فروشی در سنندج پلمب شد

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: یک واحد مرغ فروشی در سنندج به علت عرضه فرآورده غیر قابل مصرف به دستور مقام قضایی پلمب شد.

ناصر مخدوم افزود: در پی بازدید سرزده بازسان ستادی و شبکه  دامپزشکی شهرستان سنندج از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی سطح شهر و در بازدید از یک مرغ فروشی واقع در هسته مرکزی سنندج، مقادیری گوشت و آلایشات مرغ فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پس از کشف موارد یاد شده، پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال گردید و از آنجایی که این واحد صنفی دارای تخلفات متعدد بهداشتی در یک سال گذشته بوده و در چند مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شده بود.

مخدوم گفت: به همین دلیل، مقام قضایی دستور پلمب واحد یاد شده را تا اطلاع ثانوی صادر کرد.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار بطور مستقیم در امر پرورش دام مشغول بکار هستند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha