هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به کاهش شدید دما هشدار داد

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی الگوهای پیش یابی و با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از امروز، پنجشنبه افت دما شروع شده و تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش دما پیش بینی می شود.

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها از اثرات فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی در روزهای پنجشنبه و جمعه است.

وی با اشاره به گزارش های بارندگی از بیشتر نقاط استان بیان کرد: لازم است تا دستگاه های مسوول، آمادگی لازم را در برابر آبگرفتگی های احتمالی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را داشته باشند.

صابری با بیان اینکه تمرکز بارش ها در مناطق جنوبی استان است، افزود: با توجه به کاهش محسوس و ۹ درجه ای دمای هوا لازم است تا رانندگان نیز در جاده ها از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو های خود اطمینان حاصل کنند. 

وی ادامه داد: پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و نیز توجه کشاورزان، دامداران و مرغداران به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی هم ضروری است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه با مثبت یک درجه سردترین شهر و خوی با مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بوده است .

آذربایجان غربی به طور متوسط دارای ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha