شرکت گاز قزوین اقدمات مناسبی را برای صرفه جویی انجام داده است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: اقدامات مناسبی را در خصوص صرفه جویی و کاهش مصرف گاز استان از سوی این شرکت طی یکسال گذشته به عمل آمده است.

اسماعیل مفرد بوشهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها و همچنین استفاده از بخاری های هرمتیک کم مصرف و هوشمند در مدارس از جمله راهکارهای این شرکت در راستای کاهش میزان مصرف و بهینه سازی این نعمت الهی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بهینه سازی موتورخانه ها، مشترکان گازی که دارای موتورخانه مرکزی برای گرمایش واحد مسکونی، تجاری و یا حتی اداری خود می باشند، می توانند با مراجعه به سامانه این شرکت به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه سازی مصرف انرژی اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح برای مشترکان رایگان بوده است، اظهار داشت: هزینه های بهینه سازی موتورخانه ها بعد از انجام اصلاحات توسط شرکت مجری و کنترل های لازم از سوی شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: مشترکان بخش مسکونی، تجاری و اداری در طرح بهینه سازی مصرف انرژی می توانند خدمات لازم از جمله تنظیم مشعل موتورخانه، نصب رسوب گیر حداکثر یک مورد و عایق کاری موتورخانه به میزان سه متر مربع را دریافت کنند. 

بوشهری با اشاره به استفاده از بخاری های هرمتیک کم مصرف و هوشمند در مدارس استان، تاکید کرد: تاکنون ۴۵۰ بخاری گازی هرمتیک کم مصرف برای ۵۹ مدرسه روستای دور افتاده و صعب العبور از سوی این شرکت خریداری و در اختیار اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین قرار داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و محدود بودن انرژی های سوخت، از شهروندان استان درخواست داریم تا ضمن صرفه جویی از این نعمت الهی در طول سال، به نکات ایمنی گاز توجه لازم را داشته باشند و با استفاده از درزگیرها، درها و پنجره های خود را از نفوذ سرما بپوشانند.

استان قزوین دارای ۴۵۴ هزار و ۳۷۰ مشترک گاز است که ۹۲ درصد آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.

روزانه حدود ۱۰ میلیون متر مکعب گاز (به جز بخش نیروگاهی) در این استان مصرف می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha