۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۰۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84538481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۵ هزار قطعه طیور مبتلا به آنگارا در گناباد معدوم شد

گناباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ قطعه طیور مبتلا به بیماری آنگارا در یک واحد مرغداری این شهرستان طی سه روز گذشته معدوم شدند.

دکتر محمدرضا متقی روز جمعه طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش تلفات غیر متعارف در یک واحد مرغ گوشتی، نمونه گیری و اعمال شرایط قرنطینه در این واحد انجام شد که پس از تایید آزمایشگاهی بیماری آنگارا در این واحد ۱۴ هزار و ۸۰۰ قطعه طیور آن معدوم شدند.

وی ادامه داد: بیماری آنگارا یک بیماری نوظهور بین طیور است که به دلیل سرایت بسیار و امکان پذیر نبودن درمان، منجر به بروز تلفات زیاد بین طیور می شود لذا شناسایی و سرعت در روند اتلاف طیور آلوده به این بیماری برای جلوگیری از سرایت بیشتر آن ضروری است.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد از مرغداران خواست شرایط بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی را بطور کامل رعایت کنند و برای پیشگیری از بروز بیماری به ضدعفونی منظم واحد پرورش طیور و واکسیناسیون طیور اهتمام ورزند.

وی گفت: مرغداران برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید از تردد افراد و وسایل متفرقه به این واحدهای مرغداری جلوگیری کنند و در صورت بروز تلفات غیر متعارف مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی اعلام نمایند.

بیماری آنگارا یا سندرم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (HHS) یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد زیاد ابتلا و تلفات طیور است.

گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را در این بخش ها دارد.

۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha