۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84538513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبگیری تالاب های چالدران در شمال آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- رییس حفاظت محیط زیست چالدران گفت: آبگیری تالاب های این شهرستان که زیستگاه ۱۵۰ گونه پرنده بومی و مهاجر است با مشارکت مردم و کشاورزان آغاز شد.

حجت آذریار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبگیری تالاب های شهرستان چالدران از طریق انتقال آب رودخانه‌های منتهی به آنها صورت می‌گیرد و آبگیری آنها کمک بسزایی در شرایط اکولوژیک تالاب ها دارد و این طرح تا زمان کامل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال تالاب های چالدران به دلیل قرار گرفتن در شرایط خشکسالی و کاهش ورودی آب به این تالاب ها با کاهش حجم آب مواجه شده بودند.

رییس حفاظت محیط زیست چالدران اظهار امیدواری کرد: با رها شدن آبها به سوی این تالاب ها، امسال پذیرای بسیاری از پرندگان برای زمستان گذرانی در این شهرستان خواهیم بود.

 آذریار در ادامه با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۳۰۰ گونه پرنده شناسایی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۵۰ گونه پرنده در این حوزه شناسایی شده است که از این تعداد هم نزدیک به ۱۰۰ گونه جزء پرندگان بومی شهرستان چالدران هستند.

وی یادآوری کرد: تالاب های ناور، خان گل، زاویه سفلی، پیر احمد، قوری گل و حاشیه‌های سد بارون از جمله تالاب های مهم شهرستان چالدران هستند که بیش از یک هزار هکتار وسعت دارند.

شهرستان چالدران از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است و یکی از مناطق بکر زیست محیطی استان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha