۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84538542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه شهر سقز راه‌اندازی می‌شود

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵
کد خبر: 84538542
موزه شهر سقز راه‌اندازی می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: موزه شهر شامل موزه تاریخ و باستان‌شناسی در حمام حاج صالح این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی زاده شامگاه روز جمعه در بازدید از حمام تاریخی حاج صالح شهرستان سقز اظهار داشت: اختصاص اعتبارات کافی برای راه اندازی موزه در این مکان در نظر گرفته می شود.

وی ضمن قول مساعد برای کمک به راه اندازی موزه در شهرستان سقز تاکید کرد: اعتباراتی برای کمک به مطالعات طرح گردشگری، اقتصادی و تجاری رودخانه سقز به شهرداری این شهر اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم با بیان اینکه این بازدید در راستای رایزنی برای تخصیص اعتبارات کافی برای تجهیز و راه اندازی موزه شهر در حمام حاجی صالح سقز، انجام شده است، افزود: عملیات مرمتی این بنای تاریخی در فصل مرمتی به اتمام رسیده و تغییر کاربری این مکان به موزه شهر، امکانپذیر است.

یعقوب گویلیان اضافه کرد: بعد از تجهیز این مکان، از ظرفیت شهرداری سقز برای اداره موزه نیز استفاده خواهد شد.

صلاح نصراللهی، رییس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی سقز نیز یادآور شد: موزه شهر یکی از انواع موزه است که در آن سابقه تاریخی و تمدنی یک شهر، در قالب نمایش اسناد، مدارک، تصاویر و اشیاء در معرض دید بازدید کننده قرار می گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی و معاون وی برای بررسی راه اندازی دانشکده پرستاری و موزه، اختصاص اعتبار برای کمک به توسعه گردشگری به سقز سفر کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha