۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84694359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصاویر و اسناد تاریخی سقز در حمام حاج صالح به نمایش گذاشته شد

سنندج - ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز گفت: نمایشگاه موقت تصاویر و اسناد تاریخی شهر سقز در حمام تاریخی حاج صالح با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورا و شهرداری سقز گشایش یافت.

صلاح نصراللهی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: نمایشگاه تصاویر و اسناد تاریخی شهر سقز، مجموعه از وقایع و اسناد واقعی این شهر است که در حمام تاریخی حاج صالح این شهر برپا شده است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن بخشی از اسناد و تصاویری از وقایع سقز و به مناسبت عید نوروز اعلام کرد و افزود: بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی علاوه بر بازدید از بنای تاریخی حمام حاج صالح، می توانند از زندگینامه مشاهیر و ادیبان سقز و همچنین تصاویر و اسناد تاریخی این شهر بازدید کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز  با بیان اینکه این نمایشگاه می تواند زمینه ساز «موزه شهر» شود، اضافه کرد: تصاویر و اسناد به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، بیشینه تاریخی و وقایع شهر سقز را بازگو می کند. 

نصراللهی یادآور شد: در این مکان تاریخی تصاویر قدیمی و اسناد تاریخی شهر سقز، برخی اقلام قدیمی، صنایع دستی آثار هنرمند آرام فلاحی برپا شده است.

 این نمایشگاه تا روز ۱۵ فروردین ماه سال جاری به روی بازدیدکنندگان دایر است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha