۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84538682
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هفت نمایش به جشنواره تئاتر استان همدان راه یافت

همدان-ایرنا- دبیر سی وسومین جشنواره تئاتر استان همدان از اعلام آرای هیات داوران این دوره از جشنواره تئاتر خبر داد و گفت: هیات داوران از بین ۲۰ نمایش رسیده به دبیرخانه، هفت اثر را برای اجرا انتخاب کرده است.

«سیدمحمدجواد کبودرآهنگی» روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیأت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان متشکل از  «محمدمهدی کلهری، محسن پورقاسمی و فرزاد لباسی» پس از بازبینی ۲۰ نمایش از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودر آهنگ تعداد هفت نمایش را برای حضور در جشنواره سی و سوم معرفی کردند.

وی ادامه داد: نمایش «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، نمایش« گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، نمایش« بی وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایش« شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر ومحسن سپه دوست از همدان از نمایش های راه یافته به سی و سومین دوره این رویداد هنری هستند. 

وی از نمایش های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، « بساوایی» به نویسندگی سعید حسن پور و کارگردانی مشترک سعید حسن پور و بهرام حاج علی اکبری و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصرشریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از همدان بعنوان دیگر نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر استان نام برد.

دبیر سی وسومین جشنواره تئاتر استان همدان خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر استان، با تکیه بر گسترش اجراهای عمومی و ترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی و با موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی برگزار می‌شود.

سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان به دبیری سیدمحمد جواد کبودرآهنگی از ۲۶ الی ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در شهر همدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا؛ ۲۱ گروه نمایشی ثبت شده و شناسنامه دار در سطح استان فعالیت دارند و ۷۵ کارگردان هدایت تئاتر استان  را به عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha