کمبود منابع مالی؛ مشکل پیش روی هفدهمین دوره مسابقات کشتی هاشمی‌نژاد
عکس آرشیوی از شانزدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد

ساری - ایرنا - دست اندرکاران هفدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد بهشهر برای بهبود روند برگزاری این مسابقات ملی و بین المللی از مسوولان خواستند که با تخصیص منابع مالی و اعتبار ویژه به این رویداد ورزشی مهم مازندران کمک جدی کنند.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد بهشهر دی ۱۳۹۷ در بهشهر برگزار شده بود. این مسابقات توسط هیئت کشتی بهشهر پایه‌گذاری شد و در دو دهه گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای کشتی آزاد جوانان کشور تبدیل شده است.

هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد قرار بود بهمن ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل  تداخل این رویداد ورزشی با رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان ایران به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد. اما شیوع کرونا سبب شد که برگزاری این مسابقات در سال ۱۳۹۹ نیز لغو شود.

پس دو سال وقفه این رقابت‌ مهم کشتی کشور که گفته شده است که پشتوانه اصلی تیم ملی کشتی آزاد جوانان است و بسیاری از استعدادهای کشتی ایران پس از درخشش در همین مسابقات به مسابقات معتبر بین‌المللی و جهانی راه می‌یابند ، امروز شنبه جلسه ای  با حضور مدیر کل ورزش و جوانان مازندران ، رئیس هیات کشتی استان به همراه نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بهشهر در محل فرمانداری برگزار شد که در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این مسابقات که موجب شناسایی استعدادهای جدید و رشد و پویایی کشتی استان می شود، از کمبود منابع مالی به عنوان اصلی ترین موضوع  برای هر چه بهتر برگزاری شدن این مسابقات نام بردند. 

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: این مسابقات منحصر بفردترین و کیفی ترین مسابقات این رده سنی در کشور است که می تواند سرعت رشد کشتی شرق مازندران به خصوص بهشهر را چند برابر کند.

حسن رنگرز اظهار داشت: یکی از ملزومات برگزاری مطلوب این رویداد، تقسیم کار حرفه ای است که مطابق گزارش های ارائه شده، مسوولیت های واگذار شده به ستاد شهرستانی به طور کامل و طبق برنامه در حال انجام است و تلاش می کنیم وظایف استانی و کشوری را هم به طور کامل به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: فدراسیون کشتی با آگاهی کامل از نتایج مثبت این مسابقات در شناسایی استعدادهای جدید، این رویداد را به منزله بخشی از فرایند انتخابی تیم ملی در نظر گرفت و با این تصمیم بر کیفیت فنی مسابقات شهید هاشمی نژاد افزود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: بدون تردید با این تصمیم فدراسیون، انگیزه کشتی گیران داخلی برای کسب عنوان در این مسابقات افزایش خواهد یافت و نمایش اراده شده آنان دلپذیرتر از همیشه خواهد شد.

رنگرز ادامه داد: علاوه بر آن باید در انتخاب تیم های خارجی هم حساسیت فراوانی داشت تا با حضور کشتی گیران مطرح کشورهای دیگر بر کیفیت این مسابقات افزوده شود.

وی گفت: با وجود محدودیت های فراوان منابع مالی و اعتباری و همچنین نیازهای فراوانی ورزش مازندران، اداره کل ورزش و جوانان مازندران یک میلیارد ریال به برگزاری هفدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد کمک خواهد کرد .

رنگرز بر ضرورت پخش زنده این مسابقات از شبکه های سراسری و استانی با هدف جلب نظر حامیان مالی تاکید کرد و گفت: علاوه بر ابعاد فرهنگی پخش زنده این رویداد مانند معرفی بیشتر شهید هاشمی نژاد و ارائه جاذبه های بهشهر، حامیان مالی با پخش زنده مسابقات از انگیزه برای معرفی محصولات خود با پرداخت هزینه تبلیغات برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: برگزاری یک دهه ای رویداد ورزش بین المللی برای شهر کوچکی مانند بهشهر اتفاق بزرگی است که باید با حمایت مسوولان استانی و فدراسین کشتی استمرار داشته باشد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: در حال تلاش برای برگزاری جلسه مشترک اعضای ستاد مسابقات با وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون کشتی هستیم تا علاوه بر جذب اعتبار لازم آنان را از اهمیت برگزاری این رویداد بین المللی بیشتر آگاه کنیم.

وی گفت: سالن محل برگزاری مسابقات، کمبودهایی دارد که امیدواریم با کمک اداره کل ورزش و جوانان مازندران در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا برگزاری مسابقات این کاستی ها برطرف شود.

رییس هیات کشتی مازندران هم در این جلسه گفت: نگاه فدراسیون در دوره جدید، کشف استعدادهای جدید است که مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد به دلیل برگزاری در رده سنی جوانان، قابلیت زیادی برای شناسایی قهرمانان آینده کشتی دارد.

عسگری محمدیان اظهار داشت: این مسابقات که در ۱۰ ساله گذشته به صورت بین المللی برگزار شد، قهرمانان زیادی را به دنیای کشتی معرفی کرده که حسن یزدانی، کامران قاسم زاده، رحمان عموزاد از جمله آخرین نمونه های آن هستند که در این مسابقات کشتی گرفته و وارد دنیای حرفه ای کشتی شدند.

کمبود منابع مالی؛مشکل پیش رو هفدهمین دوره مسابقات کشتی هاشمی نژاد
حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک بر سکوی سوم مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در سال ۹۱

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم این مسابقات با بهترین کیفیت برگزار شود تا علاوه بر ارائه ظرفیت های میزبانی ایران به تیم های خارجی، شرایط را برای نمایش مطلوب کشتی گیران بر روی تشک آماده کنیم.

محمدیان ادامه داد: کشتی مازندران حرکت بی وقفه و مداومی برای کسب افتخارات بین المللی دارد که آخرین نمونه آن به دست آوردن ۲۵ درصد مدال های مسابقات جهانی نروژ بود.

نایب رییس هیات کشتی مازندران هم در این جلسه گفت که مسوولان به ویژه شخص فرماندار شهرستان بهشهر به طور کامل از برگزاری این رویداد بین المللی حمایت می کنند و مشکلی در پیشتیبانی از این مسابقات در بخش اجرایی وجود ندارد.

شهرام جعفری افزود: دغدغه اصلی برگزارکنندگان، تامین منابع مالی است که امیدواریم با کمک مسوولان استانی نیازهای بودجه ای تامین شده و با آمادگی کامل این مسابقات را برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: برای همه کشتی گیران جوان مسجل شده که اگر می خواهند جایی در تیم ملی کشتی جوانان ایران داشته باشند، می توانند از فرصت جام هاشمی نژاد بهشهر استفاده کنند ، به همین دلیل با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کرده و بر جذابیت آن می افزایند.

فرماندار بهشهر هم در این جلسه گفت: با تشکیل کارگروه های خاص و تخصصی، به دنبال رفع نواقص و کاستی های سال های قبل هستیم و تلاش خواهیم کرد با برطرف کردن کمبودها عمده، شاهد برگزاری مسابقاتی با کیفیت باشیم.

هادی خنجری اظهار داشت: همدلی و اتحاد مسئولان بهشهری عمده ترین راز موفقیت در برگزاری این رقابت ها است که امیدواریم بتوانیم در مدت زمان باقی مانده تا آغاز این رقابت ها، تمام امکانات مورد نیاز را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات صرف نظر از موقعیت فنی و رشد بیش از پیش کشتی منطقه ،در پاسداشت نام نیکو و وزین شهید هاشمی نژاد ، ارزشمند خواهد بود .

رییس هیات کشتی بهشهر هم گفت: تا زمانی که مسابقات کشتی در رده های سنی مختلف مانند مسابقات شهید هاشمی نژاد و رقابت های مشابه دیگر در مازندران برگزار می شود ، آینده کشتی ایران و جهان متعلق به مازندرانی ها است.

هوشنگ جعفری  افزود: رقابت های کشتی آزاد یادواره شهید هاشمی نژاد موقعیت مناسبی است تا بواسطه آن از حضور جوانان منتخب کشتی کشور و علاقمندان پرشور و کشتی بلد ، راهی به سمت امید و نشاط و بالندگی برداریم و استعدادها و قابلیت های نهفته کشتی کشور را بیابیم و از کمبودها و نواقص ، برای دوره های آینده کسب تجربه کنیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha