حضور سه تیم  خارجی در مسابقات کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر قطعی شد

ساری – ایرنا – نایب رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: حضور سه تیم ملی خارجی در مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر قطعی شد و رایزنی‌ها برای افزایش تعداد تیم‌های خارجی نیز در حال انجام است.

شهرام جعفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هفدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر طبق جدول زمان‌بندی پیش می‌رود و پنجشنبه و جمعه این هفته مسابقات در بهشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: تا کنون حضور سه تیم ملی جوانان از کشورهای همسایه در این مسابقات قطعی شد که پس از نهایی شدن تعداد تیم‌های خارجی حاضر در این مسابقات، نام کشورها نیز طی روزهای آتی اعلام می‌شود. از ۶ تیم برای حضور در این مسابقات دعوت شد که با توجه به محدودیت‌ها و ملاحظات برخی کشورها بابت کرونا احتمالا همه یک یا دو کشور تیم‌شان را به مسابقات نمی‌فرستند.

نایب رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: در این مسابقات همه نفرات اول تا دهم مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان کشور که چندی پیش برگزار شده بود حضور می‌یابند و نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها نیز مستقیم به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

جعفری افزود: به جز نفرات اول تا دهم مسابقات قهرمانی کشور، سه تیم از مازندران نیز در این مسابقات حضور می‌یابند که دو تیم از بهشهر و یک تیم به عنوان منتخب مازندران در مسابقات شرکت می‌کنند. البته مسابقات به صورت تیمی برگزار نمی‌شود و در واقع ۲۰ کشتی‌گیر از بهشهر و ۱۰ کشتی‌گیر منتخب از سراسر مازندران در قالب سه تیم ساماندهی شده‌اند.

وی درباره تعداد کشتی‌گیران حاضر در این دوره از مسابقات نیز گفت: هنوز تعداد نهایی کشتی‌گیران مشخص نشده است. اما دست‌کم ۱۶۰ و حداکثر ۲۲۰ کشتی‌گیر در هفدهمین دوره این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

نایب‌رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: با توجه به این‌که مسابقات جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر مسابقات انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شود و برترین‌های هر وزن به اردوی تیم ملی جوانان راه می‌یابند، کادر فنی و سرمبیان تیم ملی کشتی آزاد جوانان نیز در این مسابقات حضور می‌یابند و به تماشای رقابت‌های کشتی‌گیران می‌نشینند. تعدادی از قهرمانان شناخته شده و پیشکسوتان نامدار کشتی نیز به عنوان مهمانان ویژه برای شرکت در این مسابقات دعوت شدند.

جعفری تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی همه مسئولان مرتبط مشکلی در برگزاری این رقابت‌ها وجود ندارد و همه امور طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

هفدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت پس از حدود سه سال و نیم وقفه ناشی از شیوع کرونا در بهشهر با حضور تیم‌های داخلی و چند تیم خارجی برگزار می‌شود.

شانزدهمین دوره این مسابقات دی ۱۳۹۷ در بهشهر برگزار شده بود. هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد قرار بود بهمن ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل  تداخل این رویداد ورزشی با رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان ایران به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد. اما شیوع کرونا سبب شد که برگزاری این مسابقات در سال ۱۳۹۹ لغو شود. پاییز ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که این مسابقات در صورت مناسب بودن وضعیت کرونایی در استان، زمستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. اما باز هم به دلیل ملاحظات کرونایی برگزاری این مسابقه به تعویق افتاد و به اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شد. این مسابقات توسط هیئت کشتی بهشهر پایه‌گذاری شد و در دو دهه گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای کشتی آزاد جوانان کشور تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha