همه ظرفیت‌های مازندران برای میزبانی از سه رویداد بین‌المللی کشتی به کار گرفته شود

ساری – ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن سه رویداد بین‌المللی کشتی در مازندران که اردیبهشت و خرداد برگزار می‌شوند باید از ظرفیت‌های استانی و ملی بهره گرفته شود ومناسب‌ترین اقامتگاه‌های دولتی برای اسکان تیم‌ها در اختیار تیم‌های مهمان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، روح‌الله سلگی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی میزبانی مازندران از سه رویداد مهم کشتی آزاد که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس هیئت کشتی مازندران و تعدادی از مسئولان مرتبط در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزبانی مازندران از سه جام معتبر ملی و بین‌المللی کشتی آزاد در دو ماه پیش‌ رو فرصت مهمی برای استان است. ما مسئولان استان قدر فضایی را که بواسطه کشتی برای استان فراهم می‌شود می‌دانیم و هر جا که مشکلی بود و نیاز به هماهنگی در سطح ملیوجود داشت شخصا ورود خواهم کرد.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های استانی و ملی برای میزبانی از این سه رویداد کشتی استفاده شود تا بتوانیم این رقابت‌ها را با عزت و افتخار به سرانجام برسانیم.

سلگی تصریح کرد: در بحث هماهنگی با صداوسیما برای پوشش خبری و پخش زنده، بحث اسکان تیم‌ها و هزینه تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی حتما کمک خواهیم کرد.

آمادگی مازندران برای میزبانی از سه رویداد بین‌المللی کشتی آزاد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد سه رده سنی طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد در شهرستان‌های بهشهر، آمل و تنکابن گفت: ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت هفدهمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد در بهشهر برگزار می‌شود و ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت آمل از دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جام پهلوان عبدالله موحد میزبانی می‌کند که هر دو جام گامی برای تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در مسیر نسل‌سازی کشتی مازندران و ایران محسوب می‌شوند.

حسن رنگرز افزود: سومین میزبانی ما در بهار امسال از مسابقات معتبر و بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی است که به احتمال زیاد کشتی‌گیران امریکایی نیز در آن حضور می‌یابند. این رقابت‌ها از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در تنکابن برگزار می‌شود که یکی از رقابت‌های معتبر بین‌المللی در دنیای کشتی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که عزم و اراده خوبی در شهرستان‌های میزبان این رقابت‌ها برای افزایش کیفیت میزبانی وجود دارد، افزود: هدف‌مان این است که به لحاظ کمی و کیفی شرایطی را برقرار کنیم که رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا از ظرفیت بی‌نظیر کشتی مازندران صیانت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اینکه برگزاری کمی و کیفی رقابت‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای همسایه برای دست‌اندرکاران بسیار مهم است، گفت: با توجه به اینکه ممکن است در اردیبهشت ماه وارد پیک جدیدی از کرونا شویم، از این رو رعایت پروتکل‌ها و اعمال ملاحظات در روند برگزاری مسابقه ضرورت دارد.

رنگرز از قول‌های مساعد برای همراهی ایرانسل و حمایت شرکت هراز آمل در روند برگزاری مسابقات خبر داد، تصریح کرد: تلاش‌مان بر این است که برای میزبانی از رقابت‌ها از منابع دولتی استفاده نشود. همچنین در بحث بازتاب خبری این رقابت‌ها به‌صورت ملی و استانی به حمایت همه رسانه‌ها نیاز داریم. با توجه به اینکه رقابت‌ها بین‌المللی است، منعی برای روی آنتن رفتن نخواهد داشت‌.

رنگرز در پایان خواستار مرمت، بهسازی و بازسازی سالن‌های میزبان مسابقات شد و اظهار کرد: آبروی ورزش استان مهم است و ما مازنی‌ها هم شهره میزبانی شایسته هستیم. این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

میزبانی در سطح عالی به شرط همگرایی

 رئیس هیئت کشتی مازندران هم در این جلسه خواستار حمایت و بسیج شدن همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات در حوزه پشتیبانی و مالی در روند برگزاری مسابقات بین المللی در استان شد.

عسگری محمدیان در اظهار کرد: ما سه رویداد بزرگ کشتی را در پیش داریم که برای ورزش مازندران با این پیشینه درخشان در جهانِ کشتی اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به افتخارآفرینی‌های قهرمانی کشتی‌گیران مازندران در مسابقات جهانی اسلو۲۰۲۱، افزود: این حرکت اتحادیه جهانی کشتی را وادار کرد تا در سایت خود این جمله را درج کند که «مازندران توانست به تنهایی ۲۵ درصد از مدال‌های جهانی مسابقه را به خود اختصاص بدهد». امیدواریم که بتوانیم سال‌های سال این افتخار را یدک بکشیم‌ و بر تعداد مدال‌هایی که مازندران برای ایران کسب می‌کند افزوده شود.

محمدیان تصریح کرد: خرسندیم که چهل‌ودومین دوره از جام جهان‌پهلوان غلامرضا تختی در شهر تنکابن مازندران برگزار می‌شود. البته این ششمین بار است که استان میزبان برگزاری این جام است. ما تجربه بسیار خوبی را در برگزاری رویدادها داریم. در بحث فنی همیشه باقدرت بودیم، اما در حوزه پشتیبانی و مالی مشکل داشتیم.

رئیس هیئت کشتی مازندران با بیان اینکه امروز مازندران در جایگاهی قرار داد که کیفیت برگزاری این سه رویداد مهم و حیثیتی است، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای میزبانی با کیفیت بسیج شوند. انتظار ما کنترل ورود و خروج تیم‌ها، حفظ و حراست همه تیم‌های خارجی، اسکان تیم‌ها و تغدیه آنان به بهترین شکل، بازسازی سالن‌ها و کمک به تأمین زیرساخت‌ها است. زیرا نماینده جهانی هیئت کشتی در هر سه رویداد حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha