۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲
کد خبر: 84539301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه "پیگیری پس از ترخیص" در بیمارستان رضوی مشهد راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- سامانه الکترونیکی "پیگیری پس از ترخیص بیماران" برای نخستین بار در مشهد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی این شهر، راه‌اندازی شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، سرپرست پرستاری واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی با بیان این مطلب گفت: اجرای این برنامه در بیمارستان رضوی از سه سال قبل آغاز شده، اما در این مدت اطلاعات بیماران و انجام پیگیری‌ها در دفاتر کاغذی ثبت می‌شد و نیاز بود اصلاحاتی در آن انجام شود.

تکتم حکیمی افزود: تبدیل دفاتر ثبت اطلاعات بیماران به فرم الکترونیکی و اتصال آن به سامانه اچ.آی.اس، علاوه بر هوشمندسازی سیستم، احتمال خطا را نیز کاهش داده و علاوه بر آن، موجب صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سالانه کاغذ و کمک به حفظ محیط‌ زیست نیز شده است.

وی ادامه داد: از نظر قانونی، بیمارستان‌ها پس از ترخیص بیماران مسوولیت قانونی نسبت به طی شدن دوره نقاهت ندارند اما تماس با بیمارانی که این دوره را سپری می‌کنند، موجب افزایش روحیه و انرژی آنها می‌شود.

سرپرست پرستاری واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی گفت:با توجه به عدم دسترسی اقشار آسیب‌پذیر و محروم به خدمات سلامت، این گروه از بیماران جزء اولویت‌های نخست و از اصلی‌ترین گروه‌های هدف این طرح هستند به‌خصوص که در بسیاری از موارد می‌توان مشکلات آنها را با یک تماس تلفنی برطرف کرد و مانع رفت و آمدهای غیرضروری آنها شد.

حکیمی افزود: در این سامانه الکترونیکی، مسوولان بخش‌های مختلف بیمارستان به طور مستقیم امکان دسترسی به پرونده الکترونیکی بیمار و بررسی پیگیری‌های انجام شده در مورد وضعیت او را دارند.

وی اضافه کرد: در این سامانه، ۴۸ ساعت پس از ترخیص بیمار از بیمارستان رضوی، پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به علایم خطرناک دوره نقاهت همراه با شماره تماس کلینیک پرستاری برای بیمار یا همراهان او ارسال می‌شود، همچنین سرپرستار بخش نیز در تماس با خود بیمار یا خانواده او درباره موضوعاتی از جمله چگونگی مصرف داروها یا وضعیت محل عمل جراحی اطلاع کسب می‌کند.

سرپرست پرستاری واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی گفت: همچنین، بیمار هم می‌تواند درباره مشکل یا موارد خاص مرتبط با بیماری‌اش راهنمایی و مشاوره بگیرد. علاوه بر آن، لینک کانال‌های آموزش به بیمار بیمارستان در شبکه‌های اجتماعی نیز در پیامکی برای بیمار ارسال می‌شود و بیماران و اعضای خانواده او می‌توانند از محتواهای آموزشی این کانال‌ها که مورد تایید پزشکان معتبر بیمارستان است استفاده کنند.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با ۳۲۰ تخت بیمارستانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بیمارستان از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی در درمان بیماریهای مختلف برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha