۵۰۰ هزار دانشجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند

شهرکرد- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر آموزش مهارت به دانش‌آموختگان دانشگاهی گفت: از سال آینده ۵۰۰ هزار دانشجو در قالب طرح "کهاد" در برنامه توانمندسازی دانشجویان، آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را کسب می‌کنند.

غلامحسین حسینی‌نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون سه برنامه  توانمندسازی مهارتی برای دانشجویان برنامه‌ریزی شده است که شامل ۵۴۰ ساعت مهارت‌آموزی هیبریدی با عنوان طرح کهاد و طرح سندباکس (جعبه شنی) است که این طرح‌ها با همکاری  پارک‌های علم و فناوری اجرا می‌شود.

به گفته وی، برگزاری این دوره‌های آموزشی و مهارتی همراه با دروس تخصصی برای دانشجویان به ویژه در رشته‌های مهندسی برگزار می‌شود و دانشجویان هنگام تحصیل در یک رشته خاص که مورد علاقه خودشان است، شرکت می‌کنند و آموزشها را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این طرح دانشجویان معادل ۱۸ واحد دانشگاهی را سه ترم دانشگاهی آموزش دریافت می‌کنند تا هنگام تحصیل یک مهارت را آموزش ببینند و پس از فارغ‌التحصیلی، از آن مهارت در کنار مدرک تحصیلی برای اشتغال استفاده کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: برای اجرای این طرح از همه امکانات از جمله ۶۴۰ مرکز آموزشی فنی وحرفه‌ای و مراکز توسعه مهارت و کارآفرینی با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری استفاده خواهد شد.

حسینی‌نیا افزود: این دوره‌های آموزشی برای ایجاد مشاغل نو و دانش‌بنیان برگزار می‌شود تا زمینه فعالیت شرکت‌های استارتاپ در کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های که در مراکز فنی و حرفه‌ای تاکنون برگزار می‌شد در سطح کارگری و مهارت سطح چهار بود، گفت: بیش از ۴۵ درصد از مخاطبان سازمان فنی و حرفه‌ای را دانشجویان تشکیل می‌دهند که ارائه این آموزش‌ها پاسخگوی نیاز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نبوده است.

به گفته وی، دوره‌ طرح کهاد با تمایل دانشجویان به سمت گرایش‌های میان رشته‌ای و کسب مهارت از رشته‌های مختلف و هم‌افزایی روزافزون زمینه‌های مختلف علوم و فناوری و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و تنوع‌بخشی آموزشی و آشنایی دانشجویان مقطع کارشناسی با یکی دیگر از رشته‌های مورد علاقه از سال آینده در کشور اجرا خواهدشد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تهیه وتدوین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha