۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84540516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک کتابخانه روستایی شاهرود گشایش یافت

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبر: 84540516
یک کتابخانه روستایی شاهرود گشایش یافت

شاهرود - ایرنا – کتابخانه عمومی شهید علی نوری در روستای دیزج از توابع بخش مرکزی شاهرود در آستانه هفته کتاب گشایش یافت.

به گزارش ایرنا ، این کتابخانه به مناسبت گرامیداشت بیست و نهمین هفته کتاب و کتابخوانی روز یکشنبه با حضور مادر شهید علی نوری و تعدادی از مسوولان محلی در فضای ۱۲۰ متری با ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب و مجله آغاز به کار کرد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود در این آیین گفت: با پیگیری های مداوم مردم ، مشارکت شورای اسلامی و دهیاری و مساعدت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان این کتابخانه عمومی برای ترویج و گسترش مطالعه و کتابخوانی در این روستای بخش مرکزی شاهرود خدمات کتابخانه ای به علاقمندان ارائه می شود. 

سید ابراهیم موسوی افزود: این کتابخانه بخش کودک و نشریات ادواری دارد که متناسب با نیاز مردم این منطقه تجهیز شده است و ساختمان این کتابخانه در مرکز روستای دیزج از سوی دهیاری و شورای اسلامی به اداره کتابخانه های عمومی واگذار شده است.

امام جمعه شهر رویان در این آیین گفت: میزان مطالعه و اهمیت به امر کتاب و کتابخوانی آیینه تمام نمای فرهنگ یک جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام عباس معصومی افزود: نوع کتابهای مورد استفاده مردم در فرهنگ آن منطقه نمایان می شود و با توجه به نیاز هر منطقه باید کتابهای لازم تامین شود.

به گفته وی، مشغله ها و روزمرگی نباید مردم را از مطالعه کتابهای مفید دور کند بلکه راهکار مناسب این مساله بهره مندی از کتابهای جیبی، کوچک و کم‌حجم در اوقات فراغت روزانه است.

معصومی ابراز داشت: همه گیرشدن و گسترش مطالعه در فضاهای عمومی همانند ایستگاههای حمل و نقل برون و درون شهری خطوط حمل و نقل ریلی و مترو زیبنده هر جامعه مترقی و پیشرو است.

کتابخانه عمومی روستایی شهید نوری چهارمین کتابخانه بخش مرکزی شهرستان شاهرود است که با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ، احمد خرم معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود و حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه این شهر و تنی چند از مسوولان محلی به دست مادر این شهید والامقام افتتاح شد.

در بخش مرکزی شاهرود تاکنون سه  کتابخانه عمومی باقرالعلوم شهر رویان ،هدایت الله صدری روستای مغان ،و یغمای جندقی  طرود به مردم خدمات کتابخانه ای ارائه می کردند.

 شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شاهرود در پایان سال ۹۹ به ۲۲ هزار و ۹۹۸ نفر رسید. کتابخانه‌های این شهرستان دارای ۳۴۵ هزار جلد کتاب است و میزان کتاب به ازای هر نفر ۱.۵۸ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha