مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان: کودکان کتابخوان نقش مهمی در آینده دارند

شاهرود - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: آینده ایرانی مقتدر با پرورش کودکان کتابخوان آمیخته است که این مهم با آشتی و انس بیشتر کودکان با کتاب فراهم می شود.

به گزارش ایرنا ، فرشید فلاح شامگاه یکشنبه در بازدید از نخستین کافه کتاب تخصصی کودک و نوجوان رنگین کمان شاهرود افزود: کودکانی که با کتاب مانوس هستند در پیمودن پله های ترقی و پیشرفت از دیگر همسالان خود ‌جلوتر هستند.

وی با بیان اینکه ترویج مطالعه مفید در سنین کودکی کاری مهم و مورد تاکید است اظهار داشت : ترویج مطالعه و کتابخوانی از دوران کودکی باید دغدغه خانوادها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : امسال برای دستیابی شاهرود به عنوان پایتخت کتاب کارهای ارزشمندی صورت پذیرفته است.

فلاح تاکید کرد: چنانچه این کارها توسط علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی ، خیران و بخش خصوصی بیشتر انجام شود ، در روند انتخاب پایتخت کتاب برای شاهرود تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه کتاب و ترویج کتابخوانی ماندگار و ثمربخش است ، ادامه داد: باید بتوانیم این کار را در جامعه نهادینه کنیم‌.

مدیر مسئول کافه کتاب تخصصی کودک و نوجوان رنگین کمان شاهرود هم  گفت: این مجموعه برای نخستین بار در شاهرود برای تحقق رشد فکری  کودکان ایجاد شد.

 مرجان رضاها افزود: چنین کارهایی که برای نخستین مرتبه انجام می شود نتایج کم نظیری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ایجاد علاقه،تشویق و ترغیب کودکان  به کتاب از سوی بزرگترها ضروری است.

رضاها تاکید کرد:  گزینش کتاب های مناسب کودک و نوجوان دربازار متنوع محصولات فرهنگی کار آسانی نیست.

مدیر مسئول کافه کتاب تخصصی کودک و نوجوان رنگین کمان شاهرود ابراز داشت: تمیز دادن  یک روایت یا تصویر هنری و فرهنگی  از روایت ها و تصویرهای کم مایه  و معرفی اثری ارزشمند باید توسط کارشناسان خبره انجام شود .

وی انتخاب کتاب و تجهیزات این مجموعه  را متناسب با توانایی ها،نیازها و استعدادهای کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد:  کتابخوانی در یک محیط  شاد و پویا موجب علاقمندی کودکان خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، این مرکز برای جذب بیشتر کودکان بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب تخصصی کودکان و نوجوانان را در فضای مناسب و شاد به گونه ای در دسترس کودکان قرار داده است تا خود بتوانند آنها را ببینند و انتخاب کنند.

در شهرستان شاهرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲ مرکز در شهر شاهرود و یک مرکز در شهر نمونه گردشگری بسطام ، کتابخانه سیار و کتابخانه پستی در ترویج کتاب و کتابخوانب بین کودکان بصورت تخصصی علاقمندان این حوزه را جذب می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha