۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84540777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای صنعتی بزرگ کردستان اقدام به ذخیره سازی سوخت جایگزین کنند

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مصرف کننده عمده گاز در استان باید تمهیدات لازم را برای ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز در دستور کار داشته باشند.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز یکشنبه در جلسه تبادل نظر و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش مصرف برق و گاز در فصل سرما اظهار داشت: علاوه بر رسانه ها دستگاه های خدمات رسان و از جمله شرکت های گاز، برق و توزیع و پخش فرآوردهای نفتی باید مردم را مطلع و در جهت کاهش مصرف اطلاع رسانی کنند. 


وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف گاز کردستان در بخش خانگی است، افزود:  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف صحیح و اصولی ضرورت دارد و صدا وسیما و رسانه های دیگر در این راستا نقش مهمی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: با توجه به آغاز فصل سرما صرفه جویی در مصرف گاز از اولویت برخوردار است، چرا که با کمبود گاز نیروگاه های تولید برق نیز با مشکل مواجه می شوند.

جعفری با اشاره به اینکه در استان چهار واحد صنعتی عمده مصرف کننده گاز وجود دارد، یادآور شد:  باید این واحدها و دیگر بنگاه های تولیدی تمهیدات لازم را برای ذخیره سازی سوخت موردنیاز در دستور کار داشته باشند تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: نیروگاه تولید برق سنندج نسبت به ذخیره سازی سوخت مورد نیاز خود اقدام کرده و این روند تامین سوخت جایگزین به طور مطمئن باید انجام شود تا امنیت خاطر برای مردم استان و بخشی از کشور حاصل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهار داشت :  ادارات و سازمان های دولتی هم باید ژنراتورهای موجود خود را سرویس و آماده نگه دارند تا در صورت لزوم بتوان آنها را برای تامین برق وارد مدار کرد.

جعفری با بیان اینکه همه مردم، ادارات، نهادها و سازمان ها باید همکاری لازم را در کاهش و مصرف بهینە سوخت برای گذر از فصل سرما داشتە باشند، افزود: دستگاه های خدمات رسان آمادە هر نوع همکاری برای سرویس سیستم های گرمایشی و موتورخانە ها هستند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha