۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84541357
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سایه دلهره بر جاده‌ها

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸
کد خبر: 84541357
سایه دلهره بر جاده‌ها

سنندج - ایرنا - هر باری که خبر تصادفی مرگبار در جاده‌های بیجار به شهر می‌رسد، موجی از نگرانی و دلهره به جان مردم می افتد، مردمی که عزیزانی در جاده دارند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته (یکشنبه) در پی تصادف یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک دستگاه کامیون و کشته شدن پنج نفر از جوانان خوش نام بیجاری، غم بزرگ و بسیار دردناک بر روح و قلب مردم گذاشت، جوانانی که سال ها در این کوچه خیابان روزگار سپری کردند و بزرگ شدند.

در هر محفل، گوشه و کنار شهرستان، صحبت تلخ این تصادف و پرپر شدن فرزندان این خاک است، جوانانی که تا قبل از تصادف در مرخصی شغلی بودند و امروز بی جان بر دستان مردم تشییع می‌شوند.

از ابتدای ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز حادثه که خبر تصادف در شهر پیچید، حرف از مرگ یک یا ۲ نفر بود، اما هرچه که زمان می گذشت، خبرهای تلخ دیگری به گوش می رسید.

شاهد افزایش اخبار تصادفات جاده ایی در اخبار رسانه‌ها بوده‌ایم و چه بسا در برخی از موارد موانع جاده ایی و عدم نصب تابلوهای هشدار دهنده، سبب چنین حادثه های مرگ باری است.

تلفنت را جواب بده

ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح است، همسرش باید تماس می گرفت، خبرهایی از تصادف در جاده شنیده است، امیدوار است اتفاقی برای عزیزش نیافتاده باشد، دلهره و اضطراب امانش را بریده است.

تماس پشت تماس، صدای بوق می آید ولی کسی پاسخ نمی دهد، به خود می گوید شاید خواب باشد، آخر صبح زود حرکت کرده است و دیشب هم دیر خوابید، الان است که بیدار شود و گوشی اش را بردارد.

خبر دیگری آمد، تصادف بین یک دستگاه پراید و کامیون بوده است، پنج نفر سرنشین داشته و گویا مصدوم شده اند، بازهم گوشی اش را برمی‌دارد و به حیاط می رود، تماس وصل نمی شود، به اینترنت متصل می شود و برای همسرش با صوت پیام ارسال می کند.

سلام عزیزم، کجایی؟ رسیدی؟ جواب بده دارم سکته می کنم...

مخاطب او که ساعاتی پیش در همین فضا برایش یک سبد گل فرستاده بود و در آخر گفته بود دوستت دارم و مراقب خودت باش، دیگر خبری از او نیست.

هوا بسیار سرد شده است، نفس ها به شماره اتفاده، ناگهان زنگ خانه به صدا درآمد، عرق سردی بر پیشانی‌اش نشسته است و نمی تواند به سمت در رود.

اینبار درب با دست و محکم به صدا در می آید، یکی پشت در می گوید کسی در خانه نیست؟ بعد از دقیقه ایی می گوید، شما که هستید؟ چکار دارید؟

جواب می آید که خانم محترم بی زحمت خبری دارم که باید حضوری به عرض برسانیم، درب باز می شود و سه مرد با چشمانی قرمز و اشک بار آمده اند برای رساندن یک خبر!

می گویند فلانی متاسفانه در جاده تصادف کرده است و در حال حاضر در بیمارستان بستری است، پدر یا برداری دارد همراه ما بیاید؟

آه و ناله در حیاط خانه بلند می شود و می گوید انا لله و انا الیه راجعون، از صبح خبر آورده اند که پنج نفر در جاده کشته شده اند من به خودم دلداری دادم که همسرم جز آنها نیست، ای خاک عالم بر سر من، تنها و بی کس شده ام و همسرم تنها فرزند خانواده و از پدر یتیم است.

غم فراغ عزیز سخت است و بزرگتر از آن، داغ جوان دیدن، پنج جوان بیجاری که از کودکی در کنار همه ما بیجاری ها قد کشیده اند و با همه سختی ها و کمبود امکانات در این شهر ماندند و تشکیل خانواده دادند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی بیجار در این رابطه به ایرنا گفت: در تصادف کامیون با پراید روز یکشنبه در جاده بیجار - دیواندره به علت شدت حادثه پنج نفر راننده و سرنشین پراید در دم جان باختند.

میثم خیرالله زاده اظهار داشت: با توجه به موقعیت خودروها برخورد ۲ خودروی کامیون و پراید از روبرو، منجر به کشته شدن سرنشینان و راننده خودروی سواری پراید شد و اجساد توسط مرکز فوریت‌های پزشکی و شهرداری بیجار به آرامستان باغ رضوان منتقل شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده های آسیب دیده در این حادثه ادامه داد: صحنه تصادف به حدی دلخراش است که از انتشار تصاویر معذوریم و برای بازماندگان از خداوند متعال صبر جمیل خواستاریم.

رییس مرکز فوریت های پزشکی بیجار با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر آمار تصادفات جاده ایی افزایش داشته است تاکید کرد: تقویت اهرم های نظارت بر ترددها و افزایش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان برای کاهش آمار تصادف بسیار ضروری است.

سرهنگ عیسی گوهری رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان هم علت حادثه را با توجه به بررسی کارشناسان تجاوز به چپ راننده کامیون اعلام کرده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha