توجه ویژه به ثبت و نشر کتابهای حوزه دفاع مقدس ضروری است

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: در شرایط کنونی ثبت و نشر کتب در حوزه حماسه دفاع مقدس امری مهم است که باید بدان توجه ویژه ای نشان دهیم.

به گزارش ایرنا، عادله کشمیری روز دوشنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در تپه نورالشهدای گرگان در نخستین روز هفته کتاب به همراه جمعی از کارکنان بنیاد حفظ آثار نشر ارزشهای دفاع مقدس و نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: امنیت، آرامش و سربلندی ملت ایران مرهون دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام بوده است.

وی اظهارداشت : یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای انتقال از خودگذشتگی نسل‌های گذشته و خون‌هایی که برای انقلاب اسلامی ریخته شده، ثبت و ضبط آن هاست.

وی افزود: در بحث انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل جوان باید بر راهکارهای فرهنگی و هنری تکیه کرد که یکی از ابزارهای ماندگار کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر ضرورت انتقال ارزشهای دفاع مقدس به طرق مختلف از جمله کتاب به نسل های جدید تاکید کرد.

همچنین امروز در نخستین روز گرامیداشت هفته کتاب ۲ عنوان کتاب حوزه حماسه دفاع مقدس طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان در گرگان رونمایی شد.  

توجه ویژه به ثبت و نشر کتابهای حوزه دفاع مقدس ضروری است

به گزارش ایرنا،  این کتابها شامل "دمی با روح الله" به قلم غلامعلی زارع و فاطمه احمدی درباره اندیشه ها و عواطف جمعی از مبارزان و رزمندگان دفاع مقدس درباره امام خمینی (ره)  و کتاب صوتی "راه شب" به همت هادی خرمالی تالیف شده است.

همچنین امروز از پوستر بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که از ۲۴ آبان‌ تا یکم آذرماه با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان اعلام کرد برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان ۵۰۰ برنامه ویژه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، مطابق شعار هفته کتاب، کتاب، زبان‌فارسی، شعر و ادبیات داستانی، کتاب، رسانه و هم‌افزایی و تعامل، کتاب، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ناشران، کتاب‌فروشی‌ها و ارکان صنعت نشر، کتاب؛ مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس و  کتاب کودک و نوجوان؛ آینده نسل مجازی به ترتیب عنوان نامگذاری هفته کتاب است.

استان ۲ میلیونی گلستان ۱۴ شهرستان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha