طرح یارانه سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی آذربایجان غربی اجرا می‌شود

مهاباد- ایرنا- معاون امورصنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت : طرح یارانه سود تسهیلات در راستای تحقق شعارسال، رونق تولید و چرخه اقتصادی در این استان اجرا می‌شود.

معصوم علی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه های امسال در راستای رونق تولید، اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ است که یک منابعی پیش‌بینی شده وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری برای پیشبرد اهدافشان از این منابع است که با همکاری بانک‌ها از آن استفاده کنند .

وی تصریح کرد: روش کار بدین صورت است که سهم وزارتخانه وقتی مشخص می‌شود با بانک ها مذاکره کرده و بانک‌هایی که حاضر به همکاری هستند، اعتبارات وزارتخانه نزد بانک آنها سه برابر می‌شود.

معاون امورصنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: این روش برای تامین تسهیلات و متناسب با برنامه‌های وزارتخانه است که متقاضیان در استان در خواست می‌کنند.

علی اکبری افزود: از محل آن منابعی که از  درآمد بودجه پیش بینی شده سه تا پنج درصد یارانه سود به کسایی که اهداف طرح را محقق کنند، پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: به عبارتی تسهیلات به آن دسته از افرادی که بتوانند اهداف تعیین شده وزارتخانه را محقق کنند به جای ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار بین ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند که این تفاوت درصد نیز برای مناطق برخوردار و غیربرخوردار است.

علی اکبری با بیان اینکه اجرای این طرح در حال مقدماتی است که بزودی نهایی می‌شود، اظهار کرد: سقف پرداخت این نوع تسهیلات به واحدهای تولیدی هیچ گونه محدودیتی ندارد و به پنج سرفصل وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت شامل راه‌اندازی واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای که نیمه فعال هستند و با ظرفیت پایین کار می‌کنند، کمک به تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری اجرایی که اکنون پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند، کمک به عمق بخشیدن به ساخت داخل و واحدهای دانش بنیان و واحدهای ‌که از تکنولوژی نوین و جدیدی استفاده می‌کنند،  قابل پرداخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha