امسال ۲۵ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شده است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری، ۲۵ واحد صنعتی در این شهرک احیا و به مدار تولید بازگشته‌ که زمینه فعالیت این واحدها در حوزه‌های صنایع غذایی و شیمیایی و فلزی و کانی غیرفلزی است.

حسن حاتمی  روز ‌دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون  جزو رتبه‌های برتر کشور در برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد واحد تولیدی برای ۴۵۰ نفر اشتغال زایی کرده است، بیان کرد:  برای بازگرداندن این واحدهای تولیدی بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی در این شهرک ها فعال است، گفت: از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۵۰ واحد فعال است.

حاتمی اضافه کرد: بیشتر واحدهای تولیدی در حوزه های کانی، کشاورزی، تبدیلی، صنایع غذایی، شیمایی و سلولزی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ واحد عقد انتفاع واگذار شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha