بسیج به همه آحاد، اقشار و نهادهای کشور تعلق دارد

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه شعار محوری هفته بسیج امسال را «بسیج پاره تن مردم» اعلام کرد و گفت: بسیج متعلق به سپاه نیست بلکه متعلق به همه آحاد، اقشار و نهادهای کشور است.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، «سردار «بهمن ریحانی» روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که به‌مناسبت هفته بسیج تشکیل شد، اظهار کرد: این سوال اساسی وجود دارد که چرا امام راحل با وجود نهادهای نظامی و امنیتی مختلف، دستور تأسیس بسیج را صادر کردند؟

او با بیان اینکه امام راحل آینده‌ انقلاب را به‌خوبی می‌دیدند، افزود: ایشان به‌روشنی پیش‌بینی می‌کردند که جهان‌خواران و سلطه‌گران نمی‌توانند شعارها و آرمان‌های انقلاب را ببینند و بپذیرند از سوی دیگر برای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی نظام نیازمند یک همراهی و مشارکت گسترده مردمی بودیم یعنی حضور باصلابت و آگاهانه تمام مردم با بصیرت در تمام صحنه‌ها و این یعنی بسیج.

سردار ریحانی تاکید کرد: امام راحل همچنین به‌دنبال صدور آرمان‌های انقلاب به همه جهان و تشکیل هسته‌های مقاومت و پایداری در مقابل سلطه‌گران بود تا این انقلاب بماند و یکی از اهداف تشکیل بسیج مستضعفین همین موضوع بود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت ویژه‌ی امام خمینی (ره) درباره‌ بسیج یادآور شد: ایشان فرمودند که نفرین و عذاب الهی برای کسانی که این سازمان و این تفکر را دنبال نکنند و به آن بی‌توجهی کنند.

بسیج متعلق به همه مردم است

او با بیان اینکه بسیج متعلق به سپاه نیست، گفت: بسیج متعلق به همه آحاد، اقشار و همه نهادهای کشور است.

به گفته‌ ریحانی، بسیج در تمام صحنه‌ها و میدان‌هایی که مورد نیاز مردم بوده، وارد شده و سربلند بوده‌ است؛ از مسائل امنیتی پیش‌ از دفاع مقدس گرفته تا هشت سال ایستادگی و مقاومت جانانه در دفاع مقدس و تا به امروز که بسیج تبدیل به یک الگوی بزرگ شده‌ و در بسیاری از کشورهای منطقه و حتی غیرمسلمان جنبش‌ها و خیزش‌هایی به تأسی از بسیج علیه حاکمان مستبد ایجاد شده‌ است.

ریحانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیج را بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی مردمی در دنیا دانسته‌است، اضافه کرد: در دنیا هیچ شبکه‌ای مردمی به این عظمت در همه بسترها به‌صورت سازمان‌یافته وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه بسیج مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت بود، افزود: منطق اصلی بسیج رفع تحریم‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت است به‌طوری‌که به برکت بسیج تحریم برای ما ایجاد فرصت است.

بالاترین اقتدار امنیتی به برکت بسیج

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به صلابت و اقتدار نیروهای نظامی ایران در مقابل ناوهای بزرگ آمریکایی در خلیج‌فارس اظهار کرد: بر پایه همین فرهنگ و الگوی بسیج امروز ما بالاترین اقتدار امنیتی را در دنیا داریم.

او با بیان اینکه فرهنگ نترسیدن از دشمنان و سست نشدن در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها از دستاوردهای فرهنگ بسیجی است، تاکید کرد: به فضل الهی این فرهنگ می‌ماند و خواهد ماند.

بسیج پاره تن مردم

سردار ریحانی شعار محوری بسیج در سال جاری را «بسیج پاره تن مردم» اعلام کرد و گفت: هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه خواهد یافت که طی آن برنامه‌های متعددی اجرا خواهند شد.

دیدار فرماندهان بسیج با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه، برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران گروه‌های جهادی، جشنواره جهادگران علم و فناوری استان، افتتاح پایگاه‌های مقاومت و گردهمایی گردان‌های امام حسین علیه‌السلام استان، اجتماع بزرگ فرماندهان و نیروهای بسیج در ورزشگاه امام راحل ازجمله برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمانشاه است.  

آزادسازی ۵۰۰ زندانی غیرعمد

سردار ریحانی همچنین با بیان اینکه بسیج در سال گذشته موفق به آزاد کردن ۴۶۲ زندانی غیرعمد از زندان‌های استان شد، اظهار کرد: برنامه امسال بسیج نیز آزادسازی ۵۰۰ زندانی غیرعمد است که بسیاری از آن‌ها برای اعداد و رقم‌های کوچکی به زندان افتاده‌اند.

ضرورت برپایی میزهای خدمت

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت برگزاری میزهای خدمت و ارتباط مستمر و نزدیک مدیران با مردم گفت: متأسفانه در برخی موارد میزهای خدمتی که برای پاسخ به درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم در مناطق مختلف مستقر می‌شود،  توان و اطلاع یا اختیار کافی برای رسیدگی به مشکلات آنان را ندارد که در این زمینه لازم است افراد مطلع و با اختیار در پشت این میزها قرار بگیرند.

او همچنین با بیان اینکه بر اهمیت تکریم و اقناع ارباب‌رجوع در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تاکید کرد و افزود: حتی در مواردی که ارباب‌رجوع درخواست‌های غیرمنطقی یا فراقانونی دارند باید با توضیحات منطقی بر روی خوش آن‌ها را قانع کرد زیرا تاثیر این نوع برخورد بر رفتار آنان بسیار زیاد و قابل‌توجه است.

سردار ریحانی از مدیران بخش‌های مختلف خواست که علاوه‌بر رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم، نیروهای زیرمجموعه خود را نیز دریابند و به مشکلات و دغدغه‌های آنان هم رسیدگی کنند تا انگیزه و تلاش آن‌ها برای خدمت گذاری به مردم هم بیشتر شود.

وی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی گروه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ادارات تاکید و عنوان کرد: این‌موضوع البته نباید محدود به یک یا چند مصداق خاص شود.

او با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مدیران استان اظهار کرد: لازم است از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مهندس بازوند، استاندار پرتلاش، باوقار و فعال استان کرمانشاه در همه زمینه‌ها و بسترها تشکر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha