۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84543676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود گردشگران عراقی به کردستان تسهیل می‌شود

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵
کد خبر: 84543676
ورود گردشگران عراقی به کردستان تسهیل می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: در راستای تسهیل در ورود گردشگران شمال کشور عراق به استان کردستان برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، آرمان وطن‌دوست شامگاه سه شنبه در نشست با شرکت کنندگان فم‌تور گردشگری سلامت از کشور عراق، اظهار داشت: حفظ تعادل در تعداد گردشگران خروجی از کردستان به شمال عراق و ورود گردشگران از این اقلیم به استان ما یکی از اهداف این اداره کل است.

وی افزود: ارتباط بین فعالان گردشگری کردستان با اقلیم کردستان عراق از دیگر اولویت‌های معاونت گردشگری و سرمایه گذاری استان است که امیدواریم این ارتباط منجر به جذب گردشگران بیشتر به استان شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی کردستان ادامه داد: شهرستان مریوان به عنوان دروازه ورود گردشگران اقلیم شمال عراق دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری سلامت، طبیعت گردی و گردشگری تجاری است که سعی خواهیم کرد با همکاری بخش خصوصی استان حداکثر استفاده از این ظرفیت ها را ببریم.

در ادامه هیات گردشگری سلامت اقلیم کردستان عراق از مراکز درمانی و بیمارستانی (بیمارستان بوعلی و فجر)، مراکز اقامتی و بومگردی‌ها، جاذبه های طبیعی و گردشگری و فرهنگی شهرستان مریوان با همراهی هیات ایرانی بازدید کرد و از نزدیک امکانات و تسهیلات این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

مقرر شد بخش خصوصی استان کردستان و اقلیم کردستان عراق نسبت به عقد قرارداد و تفاهم نامه بویژه برنامه ریزی لازم برای تورهای آخر هفته ای به مقصد مریوان اقدام کنند.

فم تور یا همان تورهای آشناسازی، یکی از مقوله‌هایی است که در صنعت گردشگری به‌ تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تورها این امکان را فراهم می‌کنند تا گردشگران واقعیت‌های کشور، جاذبه‌ها و کیفیت خدمات در بخش‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است. از آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۷۹۳ اثر غیرمنقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۹ اثر منقول، ۲۵ اثر میراث طبیعی و ۹۳ اثر میراث معنوی است.

شهرستان مریوان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha