اخبار کوتاه از ماکو و پلدشت در شمال آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- کشف ۲۸۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در ماکو، دستگیری قاچاقچیان الوار جنگلی در پلدشت و اجرای بیش از ۹۰ برنامه هفته بسیج پلدشت از اخبار مهم ۲۴ ساعت گذشته در شمال استان آذربایجان غربی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در بازدیدهای مختلف، ۲۸۰ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را از یک فروشگاه عرضه کننده مواد غذایی این شهرستان، جمع آوری و معدوم کردند.

دکتر رحیم صمدی ادامه داد: در این دوران کرونایی، سلامت و امنیت مواد غذایی از اولویت‌های مهم در تأمین سلامت شهروندان است.

وی افزود: به مصرف کنندگان مواد خوراکی توصیه می شود، هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضاء مصرف توجه کنند و در صورت مشاهده عرضه محصولات تاریخ گذشته، موضوع را به سامانه مدیریت ارتباطات مردمی واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان ماکو با شماره ۳۴۲۲۷۱۲۹ و یا شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

دستگیری قاچاقچیان الوار جنگلی در پلدشت

فرمانده هنگ مرزی پلدشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران هنگ مرزی در پی انجام ماموریت های روزانه خود موفق به کشف و دستگیری قاچاقچیان الوار جنگلی در این شهرستان شدند.

سرهنگ محمد درستی در ادامه با بیان اینکه در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر شد، افزود: همچنین خودرو حمل الوار توقیف و افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: میزان محموله کشف شده یک تُن است و ارزش ریالی آن نیز ۶۰ میلیون ریال اعلام شده است.

اجرای بیش از ۹۰ برنامه هفته بسیج در پلدشت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت در این رابطه به ایرنا گفت: همزمان با هفته بسیج بیش از ۹۰ برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار منصور یوسفی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند، بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌ به‌ کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این نظام، جمع شده‌اند.

وی با اشاره به نقش بسیج و سپاه در اجرای گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بسیج و سپاه پرچم دار عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است.

به گفته وی، دیدار با امام جمعه، غبارروبی مزار شهداء، نواختن زنگ هفته بسیج، بهره برداری از طرح انتقال آب شرب به روستای قوچ کندی، افتتاح درمانگاه تخصصی شهدای عشایری، توزیع بسته ‌های معیشتی و اهدای جهیزیه به نوعروسان از برنامه های مهم این هفته است.

شهرستان ماکو و پلدشت از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است و در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha