چند خبر کوتاه از کردستان

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 84546797
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج - ایرنا - تمدید زمان ثبت نام جامعه کار و تولید در جشنواره امتنان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاهای مریوان، راهیابی قصه گوی کردستانی به مرحله پایانی بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره قصه گویی و چند خبر ورزشی، خبرهای کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: با توجه به استقبال جامعه کارگری و شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در کشور، مهلت ثبت نام کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی در سامانه جشنواره امتنان تا ۱۲ آذرسال جاری تمدید شده است.

برهان صلواتی افزود: کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی می توانند با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://emtenan.mcls.gov.ir با ثبت مشخصات شخصی و تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و مستندات لازم، در فرآیند انتخاب جشنواره امتنان قرار گیرند.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی، تشویق و تقویت روحیه کار و تلاش در نیروهای مولد، متخصص، مخترع و مبتکر کشور، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات، تجارب، دانش و مهارت های علمی و تجربی در جامعه کار و تولید، تشویق جامعه کار و تولید به بهره گیری از الگوی ایرانی- اسلامی کار، تکریم و تجلیل از فعالان و نخبگان عرصه کار و تولید از اهداف برگزاری این جشنواره است.

برنامه‌های فرهنگی در روستاهای مریوان برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریوان با حضور در روستاهای این شهرستان به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

برنامه‌هایی چون قصه‌گویی و بازی و سرگرمی، معرفی کتاب و برنامه های زیست محیطی در مدارس روستای "حسن آوله" و "تازآباد" برگزار شد و از دیگر برنامه های هفته کتاب بازدید از کتاب فروشی های سطح شهرستان مریوان و خرید کتاب و ابراز قدردانی از صنف کتابفروشان بود.

برگزاری جشن کتاب در مرکز فرهنگی - هنری کانون شماره یک و تقدیر از اعضای فعال و کتابخوان مرکز شماره یک مریوان از دیگر برنامه های اجرایی هفته کتاب بود که با برنامه های متنوعی مانند کتاب سازی، قصه گویی، معرفی کتاب خوب و تصویرسازی کتاب همراه بود.

از کتابخانه روستای سردوش مریوان نیز بازدید به عمل آمد که این کتابخانه روستایی دارای شهرت ملی دارد و در این بازدید از کتابداران این روستا تقدیر شد.

راهیابی قصه گوی کردستانی به مرحله پایانی بخش ۹۰ ثانیه ای جشنواره قصه گویی

طاهره اصفهانی، مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری شماره پنج سنندج به مرحله نیمه نهایی بخش قصه های ۹۰ ثانیه ای بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

شرکت کنندگان بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع قصه‌ زندگی من، من و کرونا، شهدای هسته‌ای، مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزاد قصه گفتند.

هیات داوران مرحله پایانی بخش ۹۰ ثانیه‌ای بزودی این آثار را داوری و برگزیدگان آن همزمان با آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شب یلدا معرفی خواهند شد.

پینگ‌پنگ‌باز کردستانی بر سکوی سوم رقابت‌های تور ایرانی تکیه زد

آریا امیری" پینگ‌پنگ‌باز صاحب‌نام کردستانی در پایان دور نخست رقابت‌های تنیس روی‌میز تور ایرانی بزرگسالان کشور بر سکوی سوم قرار گرفت و نشان برنز را بر گردن آویخت.

این مسابقات طی روزهای ۲۴ الی ۲۶ آبان‌ماه با حضور برترین‌های این رشته در کشور به میزبانی شهر قزوین برگزار شد.

دعوت بانوی فوتبالیست کردستانی به اردوی تیم ملی بانوان بزرگسال کشور

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، ۳۰ بازیکن به چهارمین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال بانوان کشور که از روز جمعه ۲۸ الی پنجشنبه چهارم آذرماه در استان تهران برگزار می شود، فراخواند.

بر این اساس، نام "زهره جلالی" بانوی فوتبالیست کردستانی نیز در این لیست به چشم می خورد.

محل اسکان این اردو در هتل آکادمی واقع در ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی خواهد بود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha