۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84549668
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: دستاوردهای دفاع مقدس بیشتر تبیین و بازگو شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان، تحریف دفاع مقدس است که در این راستا باید دستاوردهای آن دوران درخشان، بیشتر تبیین و بازگو شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در آیین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استان همدان که همزمان با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "تنها گریه کن" برگزار شد، افزود: ارزش‌های معنوی، فرهنگی، ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در میدان های خون و حماسه و درک واقعیت‌ های آن زمان باید برای نسل امروز بیشتر تبیین شود.

وی ادامه داد: تحریف دفاع مقدس آفتی جدی است که یکی از راه‌های خنثی کردن آن اهتمام جدی در حفظ و نشر این ارزش‌ها از طریق روایت راویان متعهد و همچنین تولیدات محتوایی و متنی غنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند "جهاد تبیین" است افزود: یکی از مصادیق جهاد تبیین، تبیین واقعیت های دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: کسانی که در این راه قلم به دست می گیرند نباید با تصویر سازی های خیالی از رزمندگان، انسان‌هایی دست نیافتنی بسازند زیرا اگر هم اکنون فضای دفاع مقدس پیش بیاید جوانان امروز پای کار هستند.

مسئولان باید در مسیر شهدا گام بردارند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: بسیجی کسی است که برای حفظ نظام قدم بر می‌دارد و هر کسی که با این نیت کار می‌کند بسیجی است.

«حمیدرضا حاجی بابایی» با اشاره به اینکه هر کسی که در راه حفظ نظام کشته شود شهید است افزود: یاد شهیدان، حفظ نظام را به دنبال دارد و اگر هر روز نام شهیدان را ببریم به خدا نزدیک می شویم.

وی با بیان اینکه اگر تفکر بسیجی در کشور حاکم نبود به طور قطع پیروزی‌ به دست نمی‌آمد، افزود: تفکر بسیجی همان تفکر جهادی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امروز سخت به تفکر بسیجی، تفکر مقاومت، سلحشوری و پایمردی نیازمند هستیم.»

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، دنبال نشدن منش شهدا را در مسئولان جمهوری اسلامی آسیب زا دانست و افزود: وظیفه ماست که زندگینامه شهدا را در اختیار مردم قرار دهیم و هر کس در این مسیر قدم بردارد به اسلام و انقلاب خدمت کرده است.

حاجی بابایی تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که در راه مقام معظم رهبری گام برداریم نه اینکه جلوتر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را در راه اسلام و انقلاب و عهدی که با خدا بستند، اهدا کردند و راه آنان را تا آخرین قطره خون ادامه خواهیم داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی در این مسیر انحراف هایی رخ می دهد و مسئولان فرهنگی باید در این زمینه دست به کار شوند.

در این آیین که به صورت همزمان با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "تنها گریه کن" با سراسر کشور برگزار شد، ۴۱ کتاب صوتی دفاع مقدس استان همدان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha