۹۰۰ راهدار آماده برگزاری طرح راهداری زمستانی در آذربایجان‌غربی هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به درپیش بودن زمستان سرد و پربارش در استان گفت: ۹۰۰ راهدار در قالب ۶۸ اکیپ و ۲۰ گشت، آماده برگزاری طرح زمستانی در استان هستند.

ارسلان شکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل راهداری آذربایجان غربی با استقرار و آماده باش ۶۸ باب راهدارخانه، از ۴۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه نیز در مدت اجرای طرح زمستانی استفاده می کند.

وی اضافه کرد: ذخیره نمک و ماسه در راهدارخانه ها و گردنه های استان به مقدار کافی شامل ۱۳ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه، ساماندهی علائم ایمنی، تجدید خط کشی راهها به ویژه در محورهای شریانی و اصلی، تسطیح و رگلاژ، ریزش برداری و آماده سازی شانه محورها، نگهداری و برقراری روشنایی به طول ۱۴۳ کیلومتر در محورهای استان از جمله اقدامات اداره کل راهداری آذربایجان غربی برای زمستان امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: کارکنان و راهداران این نهاد، زمستان امسال در ۱۸ گردنه مهم شبکه راههای اصلی و ۷۱ گردنه راههای روستایی به طول حدود ۶۵۰ کیلومتر حضور دارند.

شکری بیان کرد: آماده و تجهیز کردن ۲۵۲ دستگاه سنگین ماشین آلات راهداری و ۲۳۶ دستگاه نیمه سنگین برای عملیات نمک پاشی و برفروبی، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت ۴۰ دوربین نظارتی در سطح استان، پخش پیام های مهم راهداری از طریق هشت دستگاه تابلو، ثبت پلاک توسط سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به تعداد ۴۲ سامانه از دیگر اقدامات این نهاد برای ایجاد زمستانی امن در جاده های استان است.

وی گفت: راهداران و کارکنان این نهاد به صورت شبانه روزی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و شماره تلفن ۳۳۳۷۲۵۱۹ - ۰۴۴ آماده پاسخگویی به مردم در زمستان امسال هستند.

به گزارش ایرنا، طرح زمستانی از ابتدای آذر در آذربایجان غربی آغاز شده و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha