۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84553554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز: تلاش ما تغییر نگاه به کارآفرین است

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با اشاره به اهمیت کارآفرینی و تبدیل آن به یک امر مهم در ایجاد اشتغال و ثروت گفت: تلاش ما تغییر نگاه دانشگاه‌ به کارآفرین و کارآفرینی است.

مجید عاقل  روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از کارآفرینان با تاکید بر نقش مهم دانشگاه در توسعه افزود: دانشگاه در عمل باید با جامعه، صنعت و سایر حوزه‌ها ارتباط داشته باشد و ماموریت‌های خود را در جامعه به انجام برساند.

وی ادامه داد: مرکز آموزش عالی کاشمر و مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با ارتباط مستمر و موثر با صنایع مختلف برای رفع نیازهای بازارکار تلاش نموده و علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی و استارتاپ های مختلف  تلاش دارد در راستای مهارت آفرینی نقش‌آفرینی کند.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: پیوند فضای دانشگاه با کارآفرینان در عرصه اجتماعی باید نهادینه شود تا اکوسیستم کارآفرینی شکل گیرد.

وی افزود: امروز توجه به کارآفرینی به عنوان یک راهبرد کلان مدنظر است و راه برون رفت از بحران‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی توجه به کارآفرینی است.

عاقل ادامه داد: با فعال کردن مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز طی دو سه سال اخیر تلاش کردیم افراد را در معرض فرصت‌های کارآفرینانه قرار دهیم زیرا باور داریم در کنار فرد و ایده‌های او ایجاد محیط مناسب و سهولت در انجام  فرآیند کار در توسعه کارآفرینی اهمیت دارد از این رو به دنبال برگزاری استارتاپ‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی در راستای کارآفرینی هستیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم کارآفرینی به مقوله فردی تلقی نشود بلکه شبکه ای از روابط اجتماعی برای رشد و توسعه کارآفرینی شکل بگیرد و کارآفرینی یک پدیده اجنماعی محسوب شود زیرا کارآفرینی مهمترین منبع نوآوری، اشتغالزایی و توسعه است.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز افزود: یکی از عواملی که در کنار کار و سرمایه به عنوان منبع رشد و توسعه اقتصادی مطرح است، وجود کارآفرینان با ویژگی‌های پیش برنده‌ مانند خلاقیت و نوآوری است.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کنار کارآفرینان منطقه، آماده ارائه هرگونه خدمات مقتضی است تا مختصات کارآفرینی منطقه متناسب با زیست آن رشد یابد.

عاقل مهمترین برنامه های این مرکز را توجه به مقوله کارآفرینی و اهمیت بخشیدن به تامین مالی و بازاریابی، برندینگ و تعریف بازار فروش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هسته نوآور در این مرکز مستقر هستند که همگی در مرحله تبدیل به شرکت دانش بنیان می‌باشند ابراز امیدواری کرد با فعالیت مرکز نوآوی و شتابدهی ترشیز شاهد رشد شتابان منطقه با بهره‌مندی از ایده‌های افراد خلاق و نخبگان باشیم. 

مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز  به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرد.
کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha