۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84554271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزارو ۹۶ تخت بیمارستانی در زنجان فعال است

۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
کد خبر: 84554271
۲ هزارو ۹۶ تخت بیمارستانی در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا -معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: درمجموع ۲ هزارو ۹۶ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۶۵ تخت ویژه است و در دوران کرونا ۴۰ درصد به شمار این تختها اضافه شد که بسیار پرهزینه بوده و کادر نیازمند آن نیز ۲.۵ برابر تختهای عادی است.

 دکتر علیرضا آرمانی کیان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۱۴ بیمارستان درمانی در استان فعال است که از این تعداد ۱۰ بیمارستان دانشگاهی بیش از یکهزار و ۶۰۰ تخت دارند و بیش از ۳۰۰ تخت نیز مراکز غیردانشگاهی را شامل می شود.

این مسوول با اشاره به بیمارستان هراسی در اوایل شیوع کرونا و ایثار نیروهای بهداشت و درمان، ادامه داد: شهروندان زنجانی پیش از این، پروتکل‌های بهداشتی را بالاتر از میانگین کشوری رعایت کرده اند، مرگ و میر و بستری‌ها نیز وضعیت بهتری داشت و کمترین آسیب با کارهای تیمی در پیک‌ها به وقوع پیوست.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه ماهیت کرونا بسیار خطرناک بود و یک دفعه به ویژه در افرادی که بیماری زمینه‌ای و سن بالا داشتند، درگیری ایجاد می کرد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود  ۶ هزار نفر به صورت بستری موقت درمان شدند و با مدیریت در منزل کارها انجام شد.

وی اضافه کرد: این همراهی ها موجب شد در حوزه کرونا مدیریت بهتری انجام شود و وجود سامانه هایی از قبیل توزیع بیمار در آن واحد و با کمک ستاد هدایت وضعیت  بستری ها در بیمارستان رصد و در واقع چیدمان هوشمند انجام می شد.

 این مسوول، کمبود مالی، نیروهای متخصص و تورم را از مشکلات مضاعف در زمان شیوع کرونا، ذکر کرد و گفت: هم  اکنون ۹۱ تخت به بیماران دیالیزی اختصاص داده شده، ۶۰ پایگاه اورژانس در استان فعال و میانگین حضور بر بالین بیمار ۱۱ دقیقه است که استاندارد آن ۱۵ دقیقه اعلام شده و استان از میانگین کشوری بالاتر است.  

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم‌پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند گفت: دانشجویان این دانشگاه به علت رغبت عمومی در حال افزایش است.

 دکتر حسین عمارلو با بیان اینکه این واحد دانشگاهی حدود ۲ هزار دانشجوی غیربومی و خوابگاهی دارد، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان  همچنان به فعالیت آموزشی خود ادامه داد و حدود ۶۰ درصد دانشجویان را بالینی تشکیل می دهند که در بیمارستان‌ها حضور داشتند و به خدمات درمانی نیز کمک می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha