فرزندآوری معیار پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی است

گرگان-ایرنا- مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه انقلاب و جامعه اسلامی توسعه و رشد جمعیت و فرزندآوری است.

 به گزارش ایرنا، عاطفه سعیدی‌نژاد شامگاه روز چهارشنبه در نشست آموزشی شکوه مادری در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهارداشت: چنانچه تنها ۱۰ درصد جامعه در مسیر انقلاب بوده و منفعل نباشند پیشرفت و پیشبرد را در همه عرصه ها خواهیم داشت و امروز جامعه باید اهل اقامه و تبیین برای پیشرفت، رشد و توسعه باشد.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: افراد مستعد و توانگر در روشنگری محیط اطراف خود باید نقش فعالی ارائه کنند و همواره باید از ارتباطات، محتواها، و روش های شبکه سازی برای دعوت افراد برای فرزندآوری استفاده کرد.
سعیدی نژاد یادآور شد: برای همراه کردن جامعه امروز باید از  شبکه های اجتماعی برای  تبلیغ و رساندن پیام هایی پیرامون جمعیت و فرزندآوری استفاده کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت جامعه دوستدار کودک با ظرفیت سازی و فضاهای عمومی و خانوادگی باید پررنگ تر شود و با کارهای فرهنگی ویژه فطرت، خانواده ایرانی به سمت فرزندآوری گرایش پیدا می کند.

سعیدی نژاد بیان کرد: جامعه ایرانی باید متوجه کاهش جمعیت و بحران جدی، چاله جمعیتی قرار بگیرد و از فضاهای عمومی مردم  از جنس خاکستری باید با دلایل توجیهی و تولید محتوایی برای تبلیغ به فرزندآوری استفاده کرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این نشست گفت: بانوان در دفاع از انقلاب و آرمان های بشریت جایگاه ویژه ای داشتند و افراد شاخصی چون شهید سلیمانی، بهشتی، چمران و امام خامنه ای را تربیت و پرورش دادند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین اظهارداشت: جهاد بانوان تاثیر ویژه ای در انسان های تاریخ ساز داشته است و دشمنان سرمایه گذاری دقیق  بر روی بانوان برای فرار از مسئولیت ها و نقش های بزرگ اجتماعی و تاریخی کردند تا این قشر موثر و نافذ را برای عدم فرزندآوری قانع کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز اگر ما مسئولیتی برای مبارزه با این روند ضد بشری احساس نکنیم با این  ظلم به بشریت غیر مستقیم سهیم خواهیم بود و به یقین مظلومی که در برابر ظلم ظالم دفاع نکند در آن شریک است.

گرزین تصریح کرد: اگر بانوان  احساس تکلیف، مطالبه و فعالیت نداشته باشند به یقین  اهداف عالی محقق نخواهد شد.

بنا بر آمار موجود دست کم پنج میلیون از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران بالای ۳۵ سال هستند و به تجرد قطعی نزدیک می شوند، این افراد بیشتر دهه شصتی ها هستند که دهه هفتاد به این جمعیت افزوده می شود.

بر اساس منابع رسمی موجود، آمار تولد در استان گلستان از ۳۲ هزار و ۹۳۹ تولد در سال ۹۸ به ۳۰ هزار و ۸۸۰ مورد در سال ۹۹ کاهش یافته است و در سه ماهه سال جاری تنها سه دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش فرزندآوری در استان داشته ایم.

کارشناسان ثبت احوال فرزندآوری را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز برشمردند و بر لزوم برنامه ریزی کلان و زیرساختی با اتخاذ راهبرد انگیزشی از سوی مسوولان نهادهای ذیربط تاکید کردند.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha