شهروندان مهابادی از سامانه "غیرحضوری بیمه سلامت" استفاده کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: شهروندانی که تحت پوشش این بیمه هستند، می توانند برای انجام خدمات مورد نیاز خود از سامانه "خدمات شهروندی غیرحضوری بیمه سلامت" استفاده کنند.

فیصل رسولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آغاز رسمی جایگزینی تدریجی نسخه نویسی الکترونیک به جای کاربرد دفترچه بیمه سلامت از ابتدای تیرماه امسال و به منظور ارائه خدمات به بیمه شدگان، سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت راه اندازی شد.

وی افزود: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت های اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد اضافه کرد: برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت همه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس www.bimehsalamatiranian.ir  مراجعه کنند.

رسولی گفت: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و هوشمندسازی سیستم خدمت‌رسانی از اولویت‌های وزارت بهداشت است که بیمه سلامت به این موضوع توجه جدی کرده است و با توسعه گام‌به‌گام نسخه‌نویسی الکترونیکی، اکنون تمامی فرایند در بیمه سلامت در استان فقط از طریق سامانه قابل دریافت، بررسی و پرداخت است.

وی ادامه داد: سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به منظور تسهیل در ارایه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان و با هدف کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی و نسخه‌نویسی الکترونیک راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همه بیمه شدگان می توانند همچنین، با شماره گیری کد دستوری#۱۶۶۶* از استحقاق درمان خود مطلع شوند.

رسولی گفت: هم اکنون ۵۸ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند که در قالب پنج صندوق بیمه روستاییان، سلامت همگانی، صندوق کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، بیمه ایرانیان و بقیه شامل سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده های معظم شهدا و جانبازان از مزایای آن برخوردارند.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام است که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha