قیمت گوشت مرغ در مهاباد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- گوشت مرغ کشتار روز در شهرستان مهاباد امروز، پنجشنبه با نرخ ۳۸۰ هزار ریال عرضه شد که نسبت به نرخ مصوب آن ۷۰ هزار ریال افزایش را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا،  بررسی قیمت گوشت مرغ به عنوان یکی از اقلام کالاهای اساسی نشان می دهد که قیمت این محصول طی یک هفته اخیر  به نسبت مهرماه سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.  

قیمت مصوب گوشت مرغ کشتار روز از سوی اداره صنعت معدن و تجارت ۳۱۰ هزار ریال تعیین شده،  این درحالی است که هم اینک به قیمت ۳۸۰ هزار ریال در بازار مهاباد به فروش می رسد که این امر موجب گلایه شهروندان این شهرستان شده است.

این درحالی است که هفته گذشته گوشت مرغ به بهای ۳۳۰ هزار ریال به فروش می رسید که امروز نسبت به هفته گذشته به ازای هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال بیشتر شده است.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: قیمت مصوب گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم ۳۱۰ هزار ریال است و فروش آن به بهای بیش از این قیمت توسط فروشندگان تخلف محسوب شده و با آنها برخورد می شود.

محمد جهین افزود: طی یک ماه اخیر متصدیان تعدادی از فروشگاه های عرضه گوشت مرغ به دلیل عرضه بیش از قیمت مصوب به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند که همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: نیاز این شهرستان به گوشت مرغ روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن است که هشت تن آن به صورت کشتار روز و مابقی نیز به صورت منجمد توزیع و نیاز بازار مرتفع می شود.

جهین ادامه داد: به دلیل تلفات شماری از طیور در مرغداری های این شهرستان میزان تحویل گوشت به کشتارگاه های این شهرستان کاهش یافته است که این امر مقطعی بوده و تلاش می شود تا با افزایش توزیع گوشت مرغ نیاز بازار رفع شود.

وی بیان کرد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت گوشت مرغ شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

هم اکنون ۹ واحد مرغدای با بیش از ۴۶۸ هزار قطعه در این شهرستان وجود دارد.

کمبود گوشت مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان و به تبع آن این شهرستان موجب نگرانی مردم و گاهی تشکیل صف های طویل برای آن در برخی نقاط شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha