متخلفان عرضه مرغ در مهاباد نقره‌داغ شدند

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبر: 84560444
متخلفان عرضه مرغ در مهاباد نقره‌داغ شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت معدن و تجارت مهاباد گفت: مرغداران و عرضه کنندگان گوشت مرغ در این شهرستان به دلیل تخلفات خود در امر عرضه ۹ میلیارد رو ۶۴۰ میلیون ریال جریمه شدند. 

محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای نظارت و کنترل قیمت مواد پروتئینی به ویژه گوشت مرغ بازرسان این اداره طی یک ماه گذشته ۶۴ مورد بازرسی از چرخه عرضه گوشت مرغ از مرغداری ها تا خرده فروشان این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: طی این بازرسی ها هشت پرونده تعزیراتی به ارزش ۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال تشکیل شد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: از مجموع هشت پرونده تشکیل شده پنج پرونده مربوط به عرضه کنندگان خرده به دلیل عرضه بیش از قیمت مصوب و سه پرونده هم مربوط به مرغداری هایی بوده که به علت توزیع خارج از شبکه و همچنین عدم عرضه مرغ به کشتارگاه جریمه شده‌اند.

محمد جهین افزود: بازرسی از مرغداری ها و متصدیان فروشگاه های عرضه گوشت مرغ در این شهرستان ادامه داشته و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه توزیع و و قیمت گوشت مرغ شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی قیمت گوشت مرغ به عنوان یکی از اقلام کالاهای اساسی طی روزهای گذشته نشان می دهد که قیمت این محصول طی ۱۰ روزگذشته به نسبت مهرماه سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.  

قیمت مصوب گوشت مرغ کشتار روز از سوی اداره صنعت معدن و تجارت ۳۱۰ هزار ریال تعیین شده، این درحالی است که هم اینک به قیمت ۳۸۰ هزار ریال در بازار مهاباد به فروش می رسد که این امر موجب گلایه شهروندان این شهرستان شده است.

هم اکنون ۹ واحد مرغدای با بیش از ۴۶۸ هزار قطعه در این شهرستان وجود دارد.

کمبود گوشت مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان و به تبع آن این شهرستان موجب نگرانی مردم و گاهی تشکیل صف های طویل برای آن در برخی نقاط شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha