معاون فناوری وزیرعلوم: هدف اتاق‌های فکر ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز است

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: راه‌اندازی اتاق‌های فکر در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز است.

 امروز در آیینی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد از سامانه اتاق‌های فکر وزارت علوم و ۱۶ اتاق فکر این سامانه رونمایی شد. این سامانه امکان ارتباط اعضای هر اتاق با یکدیگر،  رویت دستور جلسات و دریافت پیشنهاد از جامعه علمی کشور را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، علی خیرالدین امروز یک شنبه در آیین رونمایی از سامانه اتاق‌های فکر ۱۶‌گانه این وزارت با اشاره به تصویب اساسنامه اتاق‌های فکر توسط وزیر علوم افزود: تدوین سیاست‌های راهبردی، ارائه راهکار برای مشکلات اصلی آموزش عالی و ارائه مشاوره در خصوص مسائل ارجاعی از مدیران وزارت علوم، مهمترین ماموریت اتاق‌های فکر است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد:  اعضای اتاق‌های فکر با هماهنگی روسا و دبیران اتاق‌های فکر از افراد صاحب نظر، باتجربه، خلاق و نوآور انتخاب شده است که روحیه فعالیت گروهی نیز داشته باشند.

وی افزود: بر اساس اساسنامه اتاق‌های فکر، وزیر علوم،  مشاور وزیر علوم در امور علمی،  تحقیقاتی و فناوری،  مسئول دبیرخانه اتاق های فکر، روسای اتاق های فکر و ۳ تا ۵ نفر از دبیران این اتاق ها، کمیته راهبری اتاق های فکر را تشکیل می دهند.

 خیرالدین با اشاره به اینکه روسا و دبیران اتاق های فکر به مدت ۲ سال توسط وزیر علوم منصوب می شوند گفت: اعضای هر اتاق نیز ۱۵ نفر است که به مدت ۲ سال با حکم مشاور وزیر علوم منصوب می‌شوند.


معاون وزیر علوم عناوین اتاق های را چنین اعلام کرد: اتاق اقتصاد و آموزش عالی، اتاق کاربردی سازی پژوهش، اتاق سیاست گذاری علمی،  اتاق دیپلماسی و مرجعیّت علمی، اتاق اجتماعی و فرهنگی، اتاق تحوّل در علوم انسانی، اتاق شفافیّت و تعارض منافع، اتاق سیاستگذاری فناوری، اتاق آموزش هدفمند، اتاق ایثارگران، اتاق سنجش و انگیزش، اتاق جوانان و نخبگان، اتاق ارزیابی برنامه‌ها و اسناد فرادستی، اتاق اسلامی شدن دانشگاه‌ها.

به گزارش ایرنا،  وزیر علوم نیز امروز در جلسه شورای معاونان خود ماموریت اتاق‌های فکر را ارایه راهکارهای خلاقانه در خصوص چالش‌ها و مسائل جاری و آتی وزارت علوم و وظیفه مدیران وزارت، برنامه‌ریزی برای اجرا و عملیاتی کردن عنوان کرد.

چند روز پیش هم با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نامه‌ای ضمن موافقت با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، چارت سازمانی جدید پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای اجرا ابلاغ کرد.

بر این اساس، برای نخستین بار در تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «معاونت فناوری و نوآوری» به صورت رسمی و تشکیلاتی تشکیل شد.

وزیر علوم نیز روز گذشته علی خیرالدین استاد دانشگاه سمنان را به عنوان نخستین معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه معرفی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha