۱۲ ایستگاه مترو در صورت تامین اعتبار سال آتی در تهران افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو تهران گفت: اگر بتوان به لحاظ مسائل مالی، پشتیبانی به موقع و قابل قبولی از اقدامات عملیاتی شرکت مترو داشت، امکان افتتاح ۱۲ ایستگاه، ۱۳ ورودی جدید، یک پارکینگ و پایانه و حدود ۱۳ کیلومتر مسیر برای سال آینده وجود دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت قطار شهری تهران و حومه، امیرعباس رضایی اظهار داشت: در بخش توسعه خطوط موجود، اجرای بخشی از پروژه توسعه شرقی خط چهار و همچنین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه غربی این خط شامل ۲ ایستگاه و سه کیلومتر مسیر را پیش‌رو داریم و البته مطالعات مربوط به امکان اجرای پروژه توسعه شرقی خط ۲ را نیز در دستور کار داریم.

وی بیان داشت: عملیات اجرایی خطوط جدید شامل خط هشت تا خط ۱۱ نیز در صورت تامین منابع مالی در قالب مشارکت با بخش خصوصی در قطعات مختلف شروع و یا ادامه می یابد و همچنین مطالعات مربوط به طرح احداث قطار سبک شهری (LRT ) بزرگراه شهید همت را نیز قرار است آغاز کنیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو تهران از برنامه‌های مرتبط با توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت یاد کرد و گفت: پیگیری انعقاد و جاری‌سازی قرارداد ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن (بخش دوم) و ساخت بخشی از ناوگان مربوط به قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن جهت تحویل در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ مدنظر شرکت مترو قرار دارد که این امر نیز با قوت دنبال خواهد شد تا بخشی از کمبودهای موجود در این زمینه برطرف شود.

وی ادامه داد: در راستای افزایش ضریب ایمنی خطوط سه و چهار، بحث تکمیل تجهیزات تهویه و حریق، آسانسورها، ورودی‌ها و خروجی‌های اضطراری را دنبال می کنیم.

به گفته رضایی، این امر در خطوط ۶ و هفت به بهره‌برداری از ایستگاه‌ها و مسیر باقی مانده در جهت افزایش مسافرپذیری، تهویه میان تونلی و ایستگاهی، ورودی‌های دوم و سوم و خروجی‌های اضطراری معطوف می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در مقوله پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط هفت گانه، ادامه عملیات احداث فاز نخست پایانه آزادگان در خط سه، اجرای فاز یک پایانه دولت‌آباد در خط ۶، آغاز عملیات اجرایی پایانه تختی در خط هفت و افتتاح فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط چهار مدنظر قرار دارد که البته تامین به موقع منابع مالی، شرط اصلی تحقق اهداف برنامه سال پیش‌رو تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است و توسعه این ناوگان در خطوط ۶ و هفت دنبال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha