۴.۵ میلیون دُز واکسن کرونا در مشهد تزریق شد

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: تاکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان ۳.۵ میلیون نفری تزریق شده است.

به گزارش فرمانداری مشهد، سیدحمید موسوی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با توجه به پیدایش سویه جدید ویروس کرونا با عنوان "اومیکرون" در آفریقای جنوبی، باید از هرگونه عادی انگاری عمومی و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه پرهیز شود.

وی ضمن صدور دستور تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و  ادارات گفت: رعایت سه اصل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست ها توسط همگان مورد تاکید است.

سرپرست فرمانداری مشهد همچنین از برگزاری رزمایش واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: این طرح در قالب رزمایش حضرت زینب(س) با موضوع واکسیناسیون در حاشیه شهر توسط بسیج جامعه پزشکی، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای متولی برگزار می شود.
موسوی خاطرنشان کرد: این طرح هفته آینده با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد رونمایی شده و آغاز خواهد شد که به مدت ۱۲ روز و در چهار محله حاشیه شهر، که دارای کمترین نرخ واکسیناسیون کرونا بوده اند، به اجرا درخواهد آمد.

شهرستان مشهد بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از سه میلیون نفر از این تعداد در کلانشهر مشهد و مناطق حاشیه نشین آن سکونت دارند. شمار جمعیت حاشیه نشین کلانشهر مشهد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر ذکر شده است.

پیدایش سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، موسوم به "اومیکرون"، با سرایت پذیری چهار تا پنج برابری نسبت به سویه دلتا، نگرانی های زیادی را در میان کشورهای دنیا ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha