پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در گلستان

گرگان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت که ۹۷.۲ درصد خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان این استان با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد این اداره کل به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به این که گلستان جزو ۶ استان پیشرو در اجرای این طرح است، افزود: با رفع مسائل و مشکلات میان موسسه های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پوشش ۱۰۰ درصدی اجرای این طرح تا اول دی ماه امسال انجام خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نشست جداگانه با مسوولان بیمارستان پنج آذر گرگان و نظام پزشکی برای پوشش کامل طرح نسخه الکترونیک در روزهای آینده خبر داد و گفت: این اداره کل با ۹۷۲ موسسه دولتی و خصوصی برای پوشش بیمه شدگان قرارداد دارد و بدهی خود را به این موسسه ها تا پایان مهر امسال تسویه کرده است.

یکپارچگی خدمات، کمک به اقتصاد سلامت و هزینه‌کرد درست منابع ، افزایش دقت در نسخه نویسی، کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است.

بیمه سلامت گلستان یک میلیون و ۱۶۳  هزارو ۹۳۷ نفر بیمه شده زیر پوشش دارد که ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق بیمه روستاییان، ۱۴۲ هزار و ۳۶۴ نفر در صندوق بیمه همگانی سلامت، ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، ۵۹ هزارو ۸۶۷ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و پنج هزار و ۹۱۶ نفر عضو صندوق ایرانیان هستند.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha