استاندار قزوین برای جمع‌آوری معتادان متجاهر ضرب‌الاجل تعیین کرد

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، راه اندازی یک سوله موقت جهت نگهداری آنها و تعیین مکان دقیق ماده ۱۶ (ترک اعتیاد اجباری) تا آخر آذرماه سال جاری ضرب‌الاجل تعیین کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان، افزود: باید به بلاتکلیفی مرکز نگهداری معتادان متجاهر در استان پایان داده شود و همه ظرفیت‌ها برای ساماندهی این افراد مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان، اظهار داشت: پرسه معتادان متجاهر در فضای عمومی جامعه و خیابان‌های شهر برای مردم آزار دهنده است و بر همین اساس باید نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنان اقدام جدی صورت گیرد.

اعلایی با بیان اینکه در شرایط موجود نباید اجازه بدهیم که معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده باشند، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر علاوه بر اینکه از وقوع جرائم مختلف از جمله سرقت جلوگیری می‌کند، فضای روانی و اجتماعی جامعه را نیز آرامتر می سازد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بر لزوم مکان‌یابی برای احداث کمپ ماده ۱۶ در استان تاکید کرد و افزود: تا پایان آذرماه باید مکان موقت برای ساماندهی معتادان متجاهر در استان مشخص شود و همچنین با مساعدت شهرداری قزوین این کمپ در قزوین ایجاد گردد.

وی تصریح کرد: امر پیشگیری بسیار کم هزینە تر از درمان است و مدیران باید این مساله را باور داشته باشند و در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های پیشگیرانه جدی‌تر وارد عرصه شوند.

اعلایی اضافه کرد: ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر در قالب طرح آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌هایی است که با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد.

فقدان کمپ ماده ۱۶ معضل جدی در درمان معتادان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این جلسه، گفت: نداشتن کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری و درمان معتادان از مهمترین چالش‌ها و مشکلات استان در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر است.

علی رحمانی با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب جزو وظایف دولت است، افزود: در استان ۱۲۰ مرکز دولتی، ۱۵ کمپ ماده ۱۵ و ۲ مورد سرپناه شبانه برای درمان سوء مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمپ ماده ۱۶ در استان نداریم و با چالش جدی در این زمینه مواجه هستیم، افزود: معتادان متجاهر در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ باید ساماندهی شوند که در این راستا امسال بیش از یک هزار نفر ساماندهی شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

در این جلسه مقرر شد تا مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۵۰۰ تا یک هزار نفر ظرف مدت ۶ ماه در استان ساخته شود و یک سوله موقت با همکاری هلال احمر استان ویژه نگهداری معتادان متجاهر در استان راه اندازی گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha