۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84561786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار و  ۸۷۷ مورد بازرسی طرح طاها در بازار کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح طاها هفت هزار و ۸۷۷ بازرسی از سطح بازار استان توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شده است.

ژیلا یزدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) سازمان ملی استاندارد با بازرسی و نمونه‌برداری از کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از بازار، کیفیت محصولات را نه فقط در واحدهای تولیدی بلکه با خرید نمونه از بازار کنترل و یکنواختی آن را مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون اداره‌ کل استاندارد کردستان هفت هزار و ۸۷۷ بازرسی از سطح بازار انجام داده و ۱۸۹ نمونه را آزمون کرده است، اضافه کرد: از فروردین ماه امسال تا پایان آبان ماه جاری نیز ۲۸۱ گشت مشترک توسط این اداره‌کل و دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان افزود: به منظور اثر بخشی بیشتر اقدامات با مشارکت سایر ادارات هم چون تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت واحدهای تولیدی، خدماتی و بازار در بیشتر زمینه‌ها می‌کنیم.

هفت هزار و  ۸۷۷ مورد بازرسی طرح طاها در بازار کردستان انجام شد

یزدانی  با اشاره به اینکه در واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد مدیران کنترل کیفیت به عنوان نماینده این اداره کل حضور دارند و بر روند تولید نظارت می‌کنند، یادآور شد: در سال جاری بیش از ۷۰ مورد پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت در استان صادر شده است.

وی اظهار داشت: برای تمدید پروانه و تعیین تکلیف پروانه استاندارد حداقل چهار بار نمونه برداری از محصولات تولیدی انجام می‌شود و زمانی که نمونه نامنطبق برای این واحدها گزارش نشود از سال دوم به بعد تنها یک بار نمونه‌برداری از محل تولید انجام خواهد شد.

در حال حاضر ۴۲۰ واحد تولیدی کردستان با ۸۰۰ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha