اجرای طرح درج قمیت تولیدکننده گامی در جلوگیری از گرانفروشی است

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح درج قیمت تولید کننده برروی کالاها اگر به طور سراسری و همزمان در کشور به اجرا درآید اقدام ارزشمندی در راستای جلوگیری از گرانفروشی است.

فرزاد سردارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها را از طرح‌های مهم و تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: در حال حاضر اجرای این طرح برای ۱۴ قلم کالا در کشور کلید زده شده است و امید می‌رود بازخورد مطلوبی هم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح تولید کنندگان آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه و نوشیدنی ها، پوشک بچه، دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، غذاساز، نوشیدنی ساز، یخچال فریزر، چرخ گوشت، مایکروویو و ماشین لباسشویی ملزم به درج قیمت بر روی کالای خود شدند.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه این طرح به همه واحدهای تولیدی ابلاغ شده است، گفت: بی‌شک اگر این طرح با همکاری همه واحدهای تولیدی مشمول در سراسر کشور به طور دقیق اجرا شود گرانفروشی کاهش و حذف خواهد شد.

سردارزاده یادآور شد: قیمت بسیاری از محصولات موجود در بازار به دلیل اینکه از تولید کننده تا به مصرف کننده برسد قیمت زیادی توسط دلالان و افراد سودجو بر آن اعمال می‌شود، واقعی نیست.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح و پس از درج قیمت کارخانه بر روی کالاهای تعیین شده، شرکت پخش ملزم به افزایش پنج درصد، عمده فروش سه درصد و خرده فروش هم تنها ملزم به افزایش ۱۲ درصد به قیمت کالا است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بازرسان سازمان صمت هم از این به بعد بر درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای اعلام شده نظارت خواهند کرد و در صورت عدم اجرای این مهم، براساس قانون با تولیدکنندگان برخورد خواهد شد.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha