هدیه نمایندگان به بوشهریها الزام صنایع به مسوولیت های اجتماعی باشد

بوشهر - ایرنا- استاندار بوشهر گفت: : هدیه سفر نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به این استان نه تنها برای بوشهریها بلکه همه ملت ایران الزام صنایع به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی آنها باشد.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده شامگاه پنج‌شنبه در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود:  در تمام دنیا صنایع در هر جا هستند سه تا پنج درصد از سود خالص خود را برای تحقق مسئولیت اجتماعی آن منطقه باید اختصاص دهند که این اصل در کشور رخ نمی‌دهد و اقدامی را که صنایع براساس قانون ملزم به اجرای آن هستند را باید با التماس از آنان بگیریم.

وی در خصوص منابع بانکی پتروشیمی ها افزود: این تاسیسات و شرکت‌ها بخشی از سرمایه گذاری خود را که دوست دارند در بانک‌های استان سرمایه گذاری و بخشی که تمایل ندارند منابع خود را به بانک‌های شمال شهر تهران می برند و در ساختمان‌های آنچنانی سرمایه گذاری می‌کنند.

استاندار بوشهر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست صنایع را ملزم کنند در هر منطقه ای هستند منابع مالی خود را در همان منطقه سپرده گذاری کنند.

محمدی زاده یادآور شد:برای دستیابی به پیروزی در جنگ همه جانبه اقتصادی؛ فعال سازی بخش خصوصی بعنوان سرمایه مردم ضروری است. 

وی گفت:در جنگ اقتصادی امروز که جنگی همه جانبه است فرماندهی جنگ برعهده آیت الله رئیسی، نهادهای انقلابی و هر سه قوه تشکیلاتی انقلابی و جهادی هستند و در کنار آنها حضور و به صحنه آوردن بخش خصوصی (سرمایه مردم) برای پیروزی در این جنگ تمام عیار ضروری است.

وی بیان کرد: امروز با فراهم شدن شرایط  مردم کم کم وارد صحنه  شده و اوضاع نیز در حال تغییر است.

محمدی زاده گفت: در این راستا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود ساز و کارهای قانونی برای رونق کسب و کار را به جد بازنگری کنند. 

وی ادامه داد: اگر نتوانیم در یک  مجموعه متمرکز تمام عوامل سرمایه گذاری شامل موافقت اصولی، پروانه ساخت، تسهیلات بانکی و بهره برداری صادر شود کار ما پیش نمی‌رود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: سرمایه گذار امروز در میدان مین قوانین و مقرارت گیر می‌کند که مجلس شورای اسلامی با بازنگری قوانین و مقررات کسب و کار باید این موضوع را حل کند.

وی افزود: سد خائیز و دالکی مسئولیت آبیاری بخش زیادی از نخلستانهای استان را برعهده دارند که انتظار می رود در بودجه سال آینده منابع لازم برای سرعت بخشی در اجرای آنها تامین شود.

نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته به آن از ۹ آذر در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر افتتاح و تا روز جمعه ۱۲ این ماه ادامه دارد.

میز ملی توسعه صادرات خرما درحاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرما دراستان بوشهر، روز چهارشنبه با حضور معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و شماری از مسئولان استانی و کشوری در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان  برگزار شد.

 در این نشست نمایندگان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه حضور دارند.

برگزاری همایش ملی خرما از دیگر برنامه‌های حاشیه این نمایشگاه در استان بوشهر است.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تولید سالانه ۱۶۵هزارتن خرما به عنوان یکی از مهمترین استان‌های تولیدکننده خرمای کشور به شمار می‌رود.

در سال ۹۹ میزان صادرات خرمای استان بوشهر  ۲۷ هزار تن و به ارزش ۳۵ میلیون دلار بود.

در این سال کشورهای مقصد صادرات خرمای استان بوشهر نیز شامل روسیه، اوکراین، ترکیه، افغانستان، اقلیم کردستان عراق، هند، امارات، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان و قطر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha