۲۰۰ توانجو از خدمات بهزیستی کیش بهره مند شدند

 کیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی جزیره کیش گفت: امسال ۲۰۰ توانجوی زیر پوشش این اداره در ۹ بخش از خدمات توانبخشی بهره مند شدند.

شقایق کهورزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان اظهار داشت: خدمات انجام یافته به مددجویان این جزیره در سال جاری شامل پرداخت مستمری به ۸۰ نفر، پرداخت کمک هزینه پرستاری ومراقبت در منزل به ۴۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به ۱۵۰ نفر است.

وی اضافه کرد: کمک هزینه مناسب سازی معابر به ۳۵ نفر، اهدای سه مرحله ارزاق به ۱۳۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ۴۰ توانجو، خرید ۱۰ عدد تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت خانواده های تحت پوشش،  تهیه کمک وسایل توانبخشی ۳۰ نفر و پرداخت کمک هزینه تحصیل به ۳۵ دانش آموز و دانشجو از دیگر خدمات انجام یافته به این افراد در سال جاری است.

رییس اداره بهزیستی جزیره کیش افزود: ۱۳ آذر ماه (سوم دسامبر) مصادف با روز جهانی معلولین فرصتی است برای تبریک به این انسانهای بلند همتی که با باور خود جهانی را به باور می‌کشانند و از حداقل نیازهای خود در جامعه محروم هستند.

وی یادآورشد: این روز فرصتی است برای متولیان رفاه وسلامت اجتماعی تا با شعار "پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر، و پایدار بعد از بیماری کرونا"، با راهبری ومشارکت افراد دارای معلولیت انتظارات بر حق آنها را در سطح جامعه منعکس کرده و توانایی های افراد دارای معلولیت مورد توجه قرار گیرد.

کهورزاده افزود: روز جهانی معلولین روز تکریم و تجلیل از افرادی است که با وجود بسیاری از مشکلات و تنگناها با خود باوری و با تکیه بر اراده محکم و با حضور در عرصه های گوناگون اجتماع ثابت کرده اند که می‌توانند با تلاش و همتی مضاعف از مشکلات عبور کرده و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

هم اکنون در این جزیره ۲۰۰ توانجوی دارای معلولیت ذهنی و جسمی و ۴۵ زن سرپرست خانواده و بدسرپرست تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha