راهیابی هنرمند موسیقی خراسان شمالی درجشنواره بین المللی سنتی و آیینی

بجنورد- ایرنا- «حسین ولی نژاد» پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی می رود.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حسین ولی نژاد هنرمند پیشکسوت شیروانی فردا شانزدهم آذرماه در بخش «قهوه خانه» به نقل موسیقیایی در تماشاخانه سنگلج می پردازد.
ابوالحسن حیدری گفت: این هنرمند با نقل باربد به همراه «پریسا سمین مهر» از تهران، در بخش نقالی از ساعت ۱۸:۳۰ تا۲۰ در تماشاخانه سنگلج در روز جمعه، نوزدهم آذرماه سال جاری هنرنمایی می‌کنند.
وی با بیان این که بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در بخش های تخت حوضی، شبیه خوانی، عروسک های سنتی، نقالی و روایت های ملی، معرکه ها، آیین ها و بازی های نمایشی، جوانه های نمایش ایرانی و هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزار می شود افزود: بخش نقالی و روایت های ملی(یادواره زنده یاد مرشد ولی اهلل ترابی) به منظور عرضـه منتخبـی از آثـار حـوزه نقالـی و روایتگری و انـواع نقل های سـنتی  شامل موسـیقایی، تصویـری، نمایشـی در ۲ بخش نگاه نو، الگوی کهن و اجراهای اساتید برگزار می شود.
وی افزود: بخش اساتید نیز در راستای ثبـت تجـارب و حفاظـت از اشـکال سـنتی روایتگـری و بازسـازی میـراث کهـن فعـالان ایـن عرصـه بـه اجـرای اسـاتید و هنرمندان پیـشکسـوت اختصاص دارد. 
لازم به ذکر است، آثار میدانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در سه بخش خیمه‌شب بازی، شبیه‌خوانی و آیین‌ها و بازی‌ها از ۱۶ تا ۲۰ آذر در پهنه رودکی، تماشاخانه سنگلج، ایستگاه مترو تئاتر و ایستگاه مترو جهاد شهر اجرا خواهد شد.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha