۸۴۴ نفر در طرح آموزش رایگان هنر خراسان شمالی نام‌نویسی کردند

بجنورد- ایرنا- معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح آموزش رایگان امسال در ۵۱ رشته هنری استان آغاز شد که در مجموع ۸۴۴ نفر در این طرح نام‌نویسی کردند.

ابوالحسن حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به ترتیب بیشترین ثبت نامی در این طرح شهرستان شیروان ۲۱۶ نفر، شهرستان جاجرم ۱۹۷، رازو جرگلان ۱۷۸،شهرستان گرمه ۱۱۰، بجنورد ۷۰ نفر ، اسفراین ۵۴ نفر، فاروج ۱۶ نفر و مانه و سملقان سه نفر است.

وی افزود: شهرستان شیروان با تعداد ۲۱۶ نفر بیشترین افرادی هستند که در این طرح ثبت نام کرده اند و کم ترین نیز شهرستان مانه و سملقان با تعداد سه نفر است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۰۸ نفر زن و ۴۳۶ نفر مرد در این طرح ثبت نام کرده اند گفت: جوان ترین شرکت کننده در این طرح ۱۷ سال سن دارد و مسن ترین آن ۷۰ سال دارد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح آموزش رایگان هنر در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.

حیدری با اشاره به اینکه ۵۱ رشته هنری به صورت آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی این استان آموزش داده می‌شود گفت: از جمله رشته های این طرح آموزشی سفالگیری، طراحی فرش و گلیم، کاشی کاری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، قلم زنی و عکاسی است.

وی گفت: این طرح در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از دی ماه سال جاری در استان آغاز خواهد شد افزود: برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت صادر می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha