بستری ۲۱۴ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - بستری ۲۱۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی، معرفی هشت نانوایی متخلف روستایی کلاله به تعزیرات حکومتی، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در رامیان و کشف چهار تن چوب جنگلی قاچاق در علی‌آبادکتول از مهمترین اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: هم اکنون ۲۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند که تعدادشان یک نفر بیشتر از روز گذشته است.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۸ نفر هم با دستگاه ونتیلاتور به حیات خود ادامه می‌دهند.

 وی بر تداوم واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تا کنون یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۲ نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و دُز دوم هم به یک میلیون و ۳۵هزار و ۹۹۹ گلستانی تزریق شد.

***

فرماندار کلاله گفت: بازرسان آرد و نان این شهرستان صبح امروز به صورت سرزده از خبازی‌های روستایی کلاله بازدید کردند که منجر به تشکیل هشت پرونده تعزیراتی شد.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: خبازان شهرستان مکلف‌اند نان با کیفیت در ساعت تعیین شده به مردم ارائه کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی عمده تخلفات گزارش شده را عرضه خارج از شبکه آرد، تعطیلی خود سرانه، عدم رعایت بهداشت و ساعت پخت عنوان کرد.

***

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس از تسریع در روند اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خبر داد و گفت: ثبت نام ۴۶۷ نفر در طرح اقدام ملی مسکن تایید نهایی شده است.

مهدی ملک افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هم اینک یک پروژه ۹۶ واحدی در ۲ بلوک ۳۲ واحدی و ۲ بلوک ۱۶ واحدی چهار طبقه به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث است.

وی ادامه داد: بتن ریزی سقف بلوک ۳۲ واحدی اول پایان یافته و در بلوک ۳۲ واحدی دوم نیز کار اجرای میکروپایل و تزریق انجام شده و در مرحله اجرای میلگردگذاری در فنداسیون قرار دارد.

ملک افزود: همچنین در بلوک اول ۱۶ واحدی لوله گذاری میکروپایل پایان یافته و درحال تزریق بتن است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت نام نهضت ملی مسکن به دلیل مشکل کمبود زمین امکان ثبت نام شهروندان گنبدی در سامانه وجود نداشت، گفت: ۲.۵ هکتار زمین شهری برای اجرای این طرح تامین شده و در مراحل بعدی ثبت نام انجام خواهد شد.

***

دادستان عمومی و انقلاب رامیان از پلمب هشت حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد گفت: رای پلمب این چاه‌ها در محاکم قطعی و با پیگیری دادستانی در چند روز گذشته توسط آب منطقه‌ای اجرا شد.

احمد مظفری اظهارداشت: دست کم رای مسدود کردن ۱۰ چاه غیرمجاز دیگر هم در این شهرستان قطعی شده و در نوبت اجراست و آب منطقه‌ای مکلف است حداکثر تا ۲ هفته آینده این آرا را اجرا کند.

***

با مشارکت مرکز بهداشت گنبد و مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در قالب طرح اکرام نبوی، گوشت گوسفندی در بسته‌های سه کیلویی میان ۳۸۳ نفر از زنان باردار و شیرده نیازمند شهرستان توزیع شد.

***

بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌های آزادشهر به‌مناسبت هفته معلولان ۳۰ دستگاه ویلچر به ارزش ۵۳۰ میلیون ریال را بین معلولان این شهرستان توزیع کرد. 

***

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه به یک دستگاه نیسان حامل بار چوب مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ علی اکبر روحی فر اظهار داشت: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر چهار تن چوب جنگلی قاچاق کشف و ۲ متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

***

اکبر یحیوی داور گنبدی برای قضاوت در هفته چهارم مسابقات لیگ تیر و کمان دعوت شد.

این مسابقات روز ۱۸ آذرماه در مجموعه ورزشی آزادی، سایت تیراندازی با کمان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha