۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84569729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بذرکاری بادام کوهی در ۲۰۰ هکتار از مراتع مهدیشهر آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: پویش مردمی بذرکاری و نهالکاری با کاشت بذر بادام کوهی در ۲۰۰ هکتار از مراتع و ذخیره‌گاه‌های جنگلی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حیدر واحدمطلق روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: پویش بذرکاری و نهالکاری با کمک مردم و با هدف غنی‌سازی جنگل‌ها، مراتع ، حفظ ذخیره‌گاه‌ها، احیا و توسعه آن ها انجام شد.

 وی با اشاره به منطقه انتخابی افزود: حوزه آبخیز گل رودبار به عنوان خاستگاه بادام کوهی برای این طرح انتخاب شده است.

واحد مطلق ادامه داد: عملیات بذرکاری بادام کوهی در  پارک کوهستان (منطقه چندران) در سطح ۱۰۰ هکتار همزمان با روز جهانی کوهستان انجام می شود. 

وی اضافه کرد: این طرح علاوه بر تثبیت خاک برای مردم بهره اقتصادی دارد و در مراحل بعد نیز ۲۰۰ هکتار نهال کاری و بذرکاری با عنوان "نذر طبیعت" با مشارکت مردم انجام می شود.

بذر و نهالکاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان در قالب پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» به منظور مقابله با بیابانزایی روز یکشنبه این هفته همزمان با روز جهانی خاک آغاز شد. بذرکاری و نهالکاری برای جلوگیری از فقر خاک و مقابله با فرسایش بادی و آبی در ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان سمنان در قالب این پویش انجام می شود.

هدف از بذرکاری بیابان های استان سمنان جلوگیری از فرسایش خاک در قالب این پویش است و ایجاد پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش آبی و بادی هدفگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha