معاون استاندار فارس: مسوولان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم بدهکارند

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر اینکه بنای دولت این است با مردم و برای مردم تلاش کند،گفت: ما برای خدمت به مردم بدهکار آنها هستیم و مردم و طلبکار مسئولان هستند.

 اسماعیل محبی‌پور روز پنجشنبه در یکی از نخستین اقدامات خود پس از تصدی مسوولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به شهرستان خرامه سفر کرد ؛ در این سفر با همراهی معاونین آب منطقه‌ای، آبفا و جهاد کشاورزی استان به بررسی وضعیت آب و مشکلات کشاورزان منطقه خرامه و کربال پرداخت.

معاون استاندار فارس با حضور در جمع فعالین کشاورزی شهرستان نقطه نظرات و موضوعات مد نظر در این حوزه را بررسی کرد.محبی پور با اشاره به بازدید خود از رودخانه کُر در منطقه بند حسن آباد، یاد آور شد: استاندار فارس در سفر اخیر خود به شهرستان خرامه دستورات لازم درباره این منطقه را صادر کرده است.

وی در راستای پیگیری روند اجرایی شدن دستورات استاندار، طی تماسی تلفنی با مدیرکل راهداری استان فارس بر لزوم تسریع در تعریض جاده و تقویت پل حسن آباد تاکید کرد.

بازدید از طرح انتقال آب از کوه‌ سبز شیراز به خرامه از دیگر برنامه‌های سفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به این شهرستان بود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر ۱۵ درصد و زمان تعیین شده برای اتمام آن ۳۰ ماه است، ابراز امیدواری کرد با مساعدت استانداری و سازمان برنامه و بودجه در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد تکمیل آن باشیم.

به اعتقاد محبی‌ پور با تکمیل پروژه انتقال آب از کوه‌ سبز به شهرستان خرامه توسط سازمان آب منطقه ای، بخش درخور توجهی از آب شرب این شهرستان و روستاهای منطقه تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انشعابات طرح انتقال آب مذکور توسط آبفا اجرا می‌شود، اظهار کرد: از مسئولان آبفای استان و آب منطقه‌ای خواسته‌ایم هر دو پروژه را به صورت هم‌زمان تکمیل کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه شهرستان خرامه یکی از مناطق هدف محرومیت زدایی در استان فارس محسوب می‌شود، عنوان کرد: از این پس مسئولان گام‌های اثرگذاری در راستای رفع مشکلات آب و اقتصاد در این شهرستان بر می‌دارند.

محبی‌ پور رفع مشکلات شهرستان خرامه را نیازمند راهکارهای کوتاه مدت اما لازم و ضروری از جمله بیمه محصولات کشاورزی و بهسازی بعضی از مسیرهای رودخانه و همچنین اقدامات بلند مدت همچون مدیریت آب در مناطق بالادست شهرستان دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت موضوع آب از تشکیل کمیته ویژه و تخصصی در این حوزه خبر داد و گفت: این کمیته را با حضور صاحب نظران دانشگاهی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه تقویت خواهیم کرد.

محبی‌ پور خاطرنشان کرد: بازدید میدانی و بررسی شرایط هر یک از مناطق استان که با مشکل تامین آب مواجه هستند در دستور کار معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی قرار دارد. نتایج این بازدید ها به صورت جمع بندی شده برای اتخاذ تصمیمات اثر گذار در اختیار استاندار فارس و کمیته ویژه مدیریت آب قرار خواهد گرفت.

خرامه یکی از شهرستان های استان فارس است که در ۸۲ کیلومتری شهر شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha