۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1369
کد خبر: 84571999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید ائمه جمعه استان اصفهان بر حل مشکلات پرستاران

اصفهان-ایرنا-- ائمه جمعه شهرستان‌های استان اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تصریح بر رفع مشکلات پرستاران، و بهره مندی از ظرفیت های داخلی برای رفع مشکلات موجود، تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک روز پرستار و تجلیل از خدمات پرستاران در دوران کرونا، افزود: لازم است دولت سیزدهم مشکلات استخدامی و حقوقی پرستاران را برطرف کند.

وی با بیان‌اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر کمبود پرستار داریم، افزود: نبود اقدام موثر برای رفع این مشکل، سختی کار به دوش دیگر پرستاران می اندازد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب (س)، ادامه داد: این شخصیت بزرگ اسلام از پنج معصوم پرستاری کرد، دانش او دانشی الهی بود و عفت او الگوی جامعه ما است.

وی با اشاره به اقامه نماز باران در اصفهان به امامت آیت الله مهدوی، گفت: با حضور جمعیت بسیار خوب نمازگزاران اقدام بسیار ارزشمندی صورت گرفت.

امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول نماز خشوع در نماز، ادای حقوق مالی دین، پاکدامنی را از جمله ویژگی‌های مومن برشمرد و افزود: دین اسلام دستورات بسیاری در خصوص چشم‌پوشی از حرام و زمینه‌های فساد دارد.

وی با بیان اینکه حرام خوری و انجام کار حرام انسان را از عبادت خدا و پذیرش حق دور می‌کند، ادامه داد: در روایات اسلامی بالاترین عبادت حفظ عفت و پاکدامنی دانسته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هر زمانی که خطیبی در خصوص حجاب و عفت مسائل دینی را گوشزد کند، رسانه‌های دشمن هجمه های خود را آغاز می کنند و حتی برخی افراد نادان هم با آنها همنوا می‌شود.

وی افزود: لازم است زمانی که فردی مسائل دینی را گوشزد کرد، از او حمایت کنیم، زیرا دشمن نمی‌خواهد جامعه اسلامی پاک باشد ، آنها اذعان کرده‌اند تا زمانی‌که ایمان و به ویژه حجاب و عفت از جامعه گرفته نشود نمی‌توان بر ایران تسلط پیدا کرد.

برنامه‌های کودک صدا و سیما مناسب این گروه سنی نیست

حجت‌الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده معدنی امام جمعه سمیرم گفت: ویژه برنامه‌های گروه سنی کودک تلویزیون مناسب بچه‌ها نیست و گاهی مضر برای روح و روان آنهاست.

وی اظهار داشت: ۲۱ آذر همزمان با ۱۱ دسامبر به نام روز جهانی کودک و تلویزیون نامگذاری شده و ضروری است در برنامه های کودکان آسیب شناسی جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: امروزه وسایل ارتباط جمعی بخصوص تلویزیون، نقش مهم و تعیین کننده‏ای در روابط بین جوامع و گروه‏های موجود در آن‏ها دارند و در هدایت و جهت‏ دهی افکار عمومی نیز بیش از پیش سهیم هستند.

خطیب جمعه سمیرم با بیان برخی اشکالات در ساختارهای فرهنگی و رسانه ای کشورمان، تاکید کرد: بخش بزرگی از آسیب شناسی و شناخت مسائل در این مورد خاص مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حجت‌الاسلام مولازاده ادامه داد: تغییر چهره‌ها و اشخاص در این شورا یک امر عادی و متداول است اما این موضوع تغییر بنیادین و اساسی در وضعیت و ساختارهای معیوب فرهنگی ما ایجاد نمی‌کند.

وی آشفتگی فضای فعلی فرهنگی و رسانه ای را به دلیل همین کم توجهی‌ها به تغییر اساسی ساختارها به شکل ریشه‌ای برشمرد و افزود: پرسش‌های زیادی در بین عموم مردم و نخبگان در رابطه با همین برنامه‌های اختصاصی کودک و نوجوان مطرح است که باید به شکل مطلوب پاسخ داده شوند.

امام جمعه سمیرم گفت: مناسب نبودن برنامه‌ها برای این گروه، عدم سنخیت آنها با روش و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مهمتر از همه، اینکه این برنامه‌ها چقدر فرزندان ما را به دین و معنویت نزدیک می‌کند سوال‌ها و گزاره‌هایی هستند که نشان از فاصله بسیار زیاد آنها با دین و فرهنگ مترقی ما دارد.

به گفته مولازاده معدنی، امروز هر شبکه یا برنامه کودکان را تماشا کنید همگی تنها به رقص، آهنگ و حرکات موزون می‌پردازند و هیچ خوراک یا اندوخته فکری و مفیدی برای آنها ندارند.

وی خاطر نشان کرد: یک وظیفه و نقش مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداختن به همین موضوع مهم در رابطه با برنامه‌های رسانه ملی است و این یک اشکال جدی است که به صدا و سیمای ما وارد است.

خطیب جمعه سمیرم از متولیان فرهنگی خواست درباره این مسایل بیشتر دقت کنند و به جای اختصاص تنها چند دقیقه آن هم در ماه محرم به دین و معنویت و سبک زندگی اصولی برای بچه‌ها، برنامه هایی غنی، موثر، پربار و ارزشمند برای کودکان ایرانی تدارک ببینند.

کشورمان در مذاکرات هسته ای برجام، مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستاده است

حجت الاسلام سید علی سجادی امام جمعه نایین گفت : جوانان انقلابی و شجاع کشورمان در مذاکرات هسته ای برجام مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستاده و با پایبندی بر اصولی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده اند کوتاه نمی آیند.

وی تصریح کرد: رفع کامل تحریم‌ها و احقاق حقوق مردم برای استفاده از دانش هسته‌ای هدف اصلی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌های ظالمانه برداشته شود.

سجادی در خصوص مباحث هسته ای با کسی مذاکره ای نداریم زیرا که این امر حل شده است و مذاکره کنندگان انقلابی ما در این دوره به دنبال بازخواستی به خاطر بدعهدی های، تضمین برنگشتن تحریم ها و راستی آزمایی در صورت امضای تفاهم نامه هستند.

وی افزود: در واقع با وجود اینکه دشمن می خواهد این مذاکرات را هسته ای جلوه دهد اما ایران در مقابل این عملیات روانی محکم ایستاده و این مذاکرات را برای رفع تحریم های یکجانبه علیه مردم مظلوم دنبال می کند.

راه برون رفت از مشکلات، تکیه به توان داخلی است

حجت الاسلام سعید جاویدی امام جمعه شهرستان خور و بیابانک گفت: تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان راه برون رفت از مشکلات است.

وی افزود: آمریکا و اروپا هیچ‌گاه دلسوز مردم ایران نبوده و نخواهند بود و اعتماد به دشمن، نجات بخش ایران اسلامی نیست.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید دست به دست یکدیگر داده و با تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب، مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند.
حجت الاسلام جاویدی بیان داشت: به برکت خون شهدا با سربلندی از مشکلات انقلاب سربلند بیرون می آییم.
وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار افزود: حضرت زینب (س) از اسلام و دین پرستاری کرد و امروز شما این اخلاق و رفتار را از آن حضرت آموخته اید.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک با برشمردن عظمت کار پرستاران تصریح کرد: اگر انگیزه بالای پرستاران نباشد هیچ‌گاه نمی شود خدمات پرستاران را با حقوق جبران کرد.
وی ایمان، دلسوزی، تخصص و صبر و حوصله را از مهمترین فضائل پرستاران بیان کرد و گفت: باید تمامی افراد جامعه چنین ویژگی‌هایی داشته باشند و زینب گونه وار در برابر سختی ها و مشکلات ایستادگی کنند.
حجت الاسلام جاویدی افزود: باید گفت که هیچگاه بین پزشک و پرستار فاصله‌ای وجود نداشته و هر دو مکمل همدیگر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha