۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84572188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دریافتی پرستاران با کار آنان تناسب ندارد

مشهد - ایرنا - رییس نظام پرستاری شهرستان کاشمر گفت: دریافتی پرستاران متناسب با فعالیت و زحمات آنان نیست که باید وزارت بهداشت برای جبران این وضعیت اقدام کند.

مجید رضازاده روز جمعه، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، در جمع پرستاران این شهرستان گفت: حق و حقوق پرستاران در کشور ما به خوبی استیفا نشده و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای تامین خواسته پرستاران تلاش کرده و تحقق حقوق آنان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی افزود: پرستاران طی ۲ سالی که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد مشکلات و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده اند و حرفه آنان با انواع آسیب‌های روحی، روانی و جسمی همراه است.

رییس نظام پرستاری کاشمر بیان کرد: طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته جهانی، پرستاری بعد از کار در معدن، دومین شغل سخت دنیا شناخته شده است اما در کشور ایران اولین شغل سخت است، با این حال قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و بر اساس قانون بهره‌وری پرستاران می‌توانند جزو صاحبان مشاغل سخت باشند اما تاکنون این قانون اجرایی نشده‌ است.

رضازاده گفت: با وجود تمامی سخت‌هایی که پرستاران دارند، کمتر به آن‌ها توجه شده است و در صورت بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیاری از مشاغل تعطیل می‌شوند، اما پرستاران کارشان سخت‌تر می‌شود به طوری که در دوران دفاع مقدس، زلزله بم و حوادث دیگر، پرستاران به خوبی تعهد خود را به جامعه نشان داده اند و در بحران کرونا، پرستاران با تقدیم بیش از ۱۵۰ شهید و ۵۰ هزار مبتلا، روحیه ازخود گذشتگی و ایثار را به منصه ظهور گذاشتند.

وی با بیان اینکه پرستاران بیشترین خدمات را در سیستم بهداشتی درمانی به مردم ارائه می دهند، گفت: هرچند پرستاران باید از دریافتی متناسب با فعالیت خود بهره‌مند باشند، اما اکنون این گونه نیست.

رضازاده تصریح کرد: هرچند شرایط سختی را تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم اما هنوز بحران کرونا تمام نشده و ممکن است با ساده‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دوباره شاهد تکرار روزهای گذشته باشیم.

حدود ۲۵۰ پرستار در مراکز درمانی شهرستان کاشمر فعالیت دارند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha