۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84642341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی استان با هدف توسعه‌ اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی در رشته‌های مختلف هنری اجرا می‌شود.

حسین فرخنده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به این که این طرح در راستای عدالت آموزشی در خراسان شمالی آغاز شده است گفت: در گام اول ۹۷ نفر از هنرمندان مستعد و علاقمند در رشته های بازیگری نمایش و عکاسی دیجیتال در شهرستان های راز و جرگلان و گرمه ثبت نام و تحت آموزش قرار گرفتند.
وی با بیان این که دوره اول این طرح از امروز آغاز شده است و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت افزود: با توجه به رضایتمندی و استقبال افراد در گام بعدی که از اسفندماه آغاز خواهد شد در صدد هستیم  تعداد رشته ها در شهرستان ها افزایش دهیم.
وی گفت: طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با مشارکت دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن سینمای جوانان ایران، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و انجمن هنرهای نمایشی استان اجرا می شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha